actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2016, 08:51
Fouad.A*di Fouad.A*di is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Lommel
Posts: 25
Dominique (24) krijgt bijna 7.000 euro om eicellen in te vriezen

Dominique (24) krijgt bijna 7.000 euro om eicellen in te vriezen

Gisteren om 21:58

Foto: DBA

Dominique Temmerman, het 24-jarige meisje uit Ekeren dat zo graag kinderen wil maar die droom moet uitstellen omdat ze een chemokuur moet ondergaan, is de hemel te rijk. De alleenstaande vrouw wilde haar eicellen laten invriezen om haar kinderwens intact te houden na de verwoestende chemo, maar dat kost 4.000 euro en dat geld heeft ze niet.

Tot gisteren. Na haar oproep in onze krant, gekoppeld aan een crowdfunding op het internet, schoten de gulle gevers in actie. Gisteravond stond de teller al op 6.583 euro. Meer dan 180 mensen schreven een bedrag over op haar rekening. Zoveel steun had Dominique nooit verwacht, zegt ze.

“Ik had het zelfs in mijn stoutste dromen niet durven te wensen. Ik verwachtte zo’n duizend euro, en dan nog na een paar weken. Ik wilde al een lening aangaan bij de bank om het te bekostigen. Maar dit... Ik ben iedereen zo dankbaar. Er zijn zelfs wildvreemden die 250 euro hebben gegeven. Zomaar. Daar word ik even stil van.”

De inzameling is zo’n succes dat Dominique denkt dat er zelfs te veel zal zijn. “Maar ik heb nu al ervoor gezorgd dat een eventueel overschot — de chemotherapie en medicijnen zijn ook duur — goed wordt besteed. Ik heb contact met een Nederlands meisjes dat net dezelfde ziekte heeft als ik en dus ook in geldnood zit. Op die manier kan ik mijn lotgenoten steunen.”

Dominique lijdt aan de uiterst zeldzame auto-immuunziekte PAN. Om die de baas te worden is een chemokuur nodig die zeker een jaar zal duren. Een van de bijwerkingen daarvan is dat ze onvruchtbaar zal worden, en dat wil ze niet. “Ik wil al heel mijn leven kindjes. Mijn eicellen invriezen is nog mijn enige kans.”

Bron hbvl.be 17/10/2016

Eigen mening;Ik vind dit persoonlijk een zeer hoog bedrag dat betaald moet worden om eicellen van zichzelf te kunnen invriezen. Niet iedereen kan zomaar een bedrag van EUR 4000,00 afgeven. Dominique lijdt al aan een ziekte waarvoor ze veel geld dient te betalen en het feit dat ze nog eens EUR 4000,00 moet betalen voor de eicellen is begrijpelijk zeer moeilijk. Zeker nu men al zoveel uit zijn eigen portemonnee moet betalen en niet veel meer terugbetaald krijgt. Het is fijn dat de mensen haar zoveel steun geven en haar helpen met kleine beetjes waardoor ze haar eicellen kan invriezen. Dit is een zeer mooi gebaar en zouden de mensen vaker mogen doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.