actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2018, 19:28
Stef.L*enaerts Stef.L*enaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Koningshooikt
Posts: 65
Ouders ontdekken pas ’s avonds dat ze hun baby op achterbank in ondergrondse parking

BRUSSEL - Hulpdiensten hebben vrijdagavond een baby moeten bevrijden uit een wagen in een ondergrondse parking in Brussel. De ouders van de baby waren hun kindje ’s ochtends vergeten in de auto.


Het waren de ouders van de baby zelf die de hulpdiensten hadden verwittigd. Toen ze ’s avonds naar hun wagen wilden terugkeerden, realiseerden ze zich dat ze hun kindje waren vergeten in het voertuig. Daarop hebben ze de hulpdiensten verwittigd. “Wellicht hadden ze schrik om zelf te gaan kijken”, zegt een woordvoerder van de Brusselse politiezone Montgomery.

Het kindje verkeert in goede gezondheid. Omdat de wagen in een ondergrondse parking stond, was het niet heet geworden in het voertuig. Moest de wagen in de zon hebben gestaan, had het veel erger kunnen aflopen.

De ouders zullen nu verhoord worden. Ze riskeren vervolgd te worden voor nalatigheid. Tijdens het onderzoek zal ook nagegaan worden of vermoeidheid, stress of routine de oorzaak zijn van het vergeten van de baby.

Bron: Het Nieuwsblad - 05/05/2018. Geraadpleegd via https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180505_03499055

Eigen mening: De eerste vraag die in mij opkomt: Hoe kan zoiets in godsnaam gebeuren? De liefde en zorg voor je kind zouden toch alles moeten overtreffen ... Toch wil ik niet zeggen dat deze ouders sowieso slechte ouders zijn. Daar kan ik mij als buitenstaander niet over uitspreken. Wat wel zeker is: Dit had zoveel erger kunnen aflopen én die ouders moeten een ongelooflijk schuldgevoel hebben. Dat laatste is dan weer wél helemaal terecht. Wanneer zoiets voorvalt, moet je voor jezelf echt aan de alarmbel trekken en iets in je leven grondig veranderen. Vermoeidheid, stress, routine ... er valt geen enkel deftig excuus voor te geven. Het is goed dat de politie voor zo'n zaken zonder twijfel meteen een onderzoek opzet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.