actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2016, 06:49
Tim.B*x Tim.B*x is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poppel
Posts: 25
Brusselse hulpdiensten uitgeroepen tot ‘Brusseleirs van’t joêr’

De Brusselse politie, de Brusselse brandweer en de Brusselse ambulanciers en medische hulpdiensten zijn zaterdagavond uitgeroepen tot Brusseleirs van’t joêr 2016, voor hun moedige inzet bij de terreuraanslagen van 22 maart.

‘Voor hun dagelijkse inzet voor het welzijn van de Brusselaars en de Bruselessen en hun voorbeeldige en moedige inzet tijdens de terreuraanslagen op 22 maart’ werden de Brusselse hulpdiensten zaterdagavond in de KVS geëerd met de prijs van Brusseleirs van’t joêr.

‘Ik vind het een enorme erkenning. Toch moet ik zeggen dat er ook enorm veel burgers hebben geholpen die bewuste 22 maart’, vertelt Christian De Koninck, woordvoerder van de politie Brussel Hoofdstad Elsene, die de prijs kwam ophalen in naam van zijn collega’s.

‘De hoteliers hebben hun gebouw opengesteld voor mensen die medische hulp nodig hadden en hebben gezorgd voor eten en drinken voor de slachtoffers en onze hulpverleners. Of mensen die in de buurt waren en spontaan hielpen bij het verzorgen van de slachtoffers.’

Daarnaast werden de personages Bossemans en Coppenolle verkozen tot Brusseleirs vè et leive. Op die manier leven de hoofdrolspelers uit het gelijknamige toneelstuk ook verder buiten het theater. Bovendien houden zij ook de Brusselse taal levend.

De uitreiking is het startschot van ‘de weik van’t Brussels’, die nog loopt tot 11 december.

Bron: De Standaard, 19/11/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161119_02580757

Mening:
Na een jaar zoals 2016 is dit niet meer dan verdiend. Deze mensen hebben het al zwaar onder normale omstandigheden. Doe daar het terreur verhaal bij en ik zou het persoonlijk niet meer volhouden. Erkenning is altijd mooi, dit jaar heeft de politie veel werk met de terreurdreiging bovenop hun normale taken. Brandweer staat altijd paraat om uit te rukken en alle respect voor medisch personeel.
Stel u voor dat deze prijs nu naar een schrijver/dichter of politici zou zijn gegaan. Dan had iedereen wel bij zichzelf gedacht, heeft die dat wel verdient? Ik denk dat dat bij deze mensen niet het geval is. Ik neem mijn hoed af voor de hulpdiensten en zij hebben al mijn respect.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.