actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2009, 11:50
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Flesvoeding veroorzaakt obesitas op latere leeftijd

Flesvoeding voor baby's bevat meer proteďnes dan borstvoeding. Uit internationaal onderzoek blijkt dat kinderen die de borst niet krijgen later meer kans op obesitas hebben.

Proteďnes
Het onderzoek volgde 1.000 baby's die in drie verschillende groepen werden verdeeld, meldt nu.nl. De eerste groep mama's gaf borstvoeding, de tweede flesvoeding met weinig proteďnen en de derde groep flesvoeding met veel proteďnen. De baby's werden op twee jaar gewogen en gemeten. Daaruit bleek dat de laatste groep duidelijk dikker was dan de anderen. De onderzoekers leiden daaruit af dat flesvoeding met minder proteďnen overgewicht kan voorkomen op latere leeftijd.

Meer onderzoek
Niet iedereen is even gelukkig met de resultaten van het onderzoek. Een woordvoerder van de Britse Infant and Dietetic Food Association zegt dat producenten al het aantal proteďnes in flesvoeding hebben verlaagd. "Ik wil eerst dat er meer onderzoek verricht wordt voor ik durf te zeggen dat flesvoeding gevolgen heeft voor het gewicht van kinderen op latere leeftijd."

Dit komt bij mij vrij ongeloofwaardig over! Waarschijnlijk is de uitslag van deze test puur op toeval berust.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th April 2009, 11:02
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Hier geloof ik niet in. Het is toch normaal dat peuters wat dikker worden en later, als ze hun groeischeut krijgen, zakt hun gewicht terug. Dus misschien moeten ze dit onderzoek verlengen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th May 2009, 15:22
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik weet het niet.
Vreemd, maar enkele weken geleden had ik het hier nog over met mijn moeder. We zaten samen in de auto en kwamen een jongetje tegen van ong. 9jaar. Ik denk dat hij wel bijna 50kg woog.
Toen zei ik tegen mijn mama, als ik later zo'n dik kindje heb, zou het geen snoep meer krijgen tot het wat afvalt...Waarop mijn moeder antwoordde dat ik dan borstvoeding moest geven, want van flesjes worden kinderen dikker...

Ik weet dus niet in hoeverre het allemaal klopt, maar ik denk wel dat er enige bron van waarheid in schuilt...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th May 2009, 18:34
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Ik weet niet of ik dit wel moet geloven. Maar ik heb vorige week een artikel in de krant gelezen van een meisje van 6jaar en zij had thuis een brief gekregen van het CLB dat hun dochter teveel weegt. Dit is echt wel verschieten dat ouders dit in de bus krijgen over hun kind, het kind is nog niet eens volgroeid en is nog volop aan het ontwikkelen. Een paar dagen later stond er een reactie van dit artikel in de krant van een volwassen vrouw die hetzelfde had meegemaakt. Haar ouders kregen vroeger ook een brief aan dat hun dochter teveel woog, en de ouders hadden dit gewoon genegeerd en niets verandert aan de opvoeding van hun dochter maar nu is deze vrouw wel zwaarlijvig en loopt hierdoor gevaar. Als haar ouders haar eetgedrag toen hadden veranderd liep ze nu niet in gevaar. Dus waarschijnlijk kan het wel waar zijn wat er in dit artikel staat. Baby's die meteen veel proteďnen binnenkrijgen zullen meer vet opnemen en hierdoor meer beginnen wegen, omdat ze het gewoon zijn om vetten op te nemen? Ik kan wel inkomen dat borstvoeding gezonder is dan flesvoeding want wat er juist allemaal in flesvoeding zit is ook een vraagteken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 7th May 2009, 19:07
Jente Brughmans Jente Brughmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Brecht
Posts: 29
Van dit onderzoek heb ik ooit al eens wat meer gehoord en inderdaad de resultaten klinken mij bekend in de oren. Ik vind wel dat er meer onderzoek mag gedaan worden naar flesvoeding. Kan het niet zijn dat ouders hun kinderen ook kunnen benadelen buiten die flesvoeding met nog andere dingen. En is het ook niet genetisch bepaald voor een stuk. Ik denk dat een grondig onderzoek hier wel op zijn plaats is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.