actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2008, 18:16
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
EU wil optreden tegen te luide MP3's

Volgens mij beseffen jongeren de ernst niet van de gehoorschade, die ze oplopen als ze hun mp3 speler te luid zetten. Daarom is het goed dat de EU wil optreden om de jongeren te beschermen.
Ik begrijp niet waarom sommigen de mp3 speler zo luid zetten. Als ik dit doe, doen mijn oren echt pijn.

Ik vind het eigenlijk ook gevaarlijk om in het verkeer je mp3 speler te luid te zetten. Je hoort de gevaren niet aankomen. Daar kan ik van meespreken. Ik was aan het fietsen langs een drukke baan en daarom had ik mijn mp3 speler wat luider gezet. Er was een postbode die mij voorbijstak op zijn brommertje. Ik schrok me een bult. Ik had hem niet horen aankomen en ik was ook niet mooi rechts aan het fietsen, voor hetzelfde geldt had ik net naar zijn kant kunnen uitwijken. Deze situatie had gelukkig geen gevolgen, maar ik ben wel geleerd. Het is veel veiliger als je het verkeer hoort aankomen. Je hebt tijd om te reageren voor het te laat is.

Bron: De Zondag
Datum: 30/11/08
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2008, 11:02
Joost Heylen Joost Heylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 70
Volledig akkoord met het gevaar van het gebruik van een mp3 in het verkeer. Het zal ook wel schade aan je oren toe brengen. Maar op fuiven of discotheken dan, daar staat de muziek ook enorm hard. Je kan bijna niet meer tegen elkaar spreken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2008, 14:37
Kathleen Van Staeyen Kathleen Van Staeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Bouwel
Posts: 29
Ik vind het inderdaad belangrijk dat men jongeren bewust maakt van het feit dat het té luid zetten van een mp3 schade kan berokkenen aan het gehoor. Ik ben ervan overtuigd dat vele jongeren dit niet weten, waardoor ze hun mp3 ontzettend luid zetten. Hoe dikwijls heb je al op de trein gezeten met een jongere met een mp3 speler waar je gerust de muziek mee kon volgen? Daarom vind ik het belangrijk dat de producenten de mensen inlichten geven over het product.

Daarnaast zijn volgens mij niet alleen de mp3’s het grote probleem. In discotheken en op fuiven staat de muziek inderdaad soms loeihard. Wanneer je dan thuiskomt tuiten je oren. Dit toont toch aan dat de muziek veel te hard staat, wat nefast is voor het gehoor. Ook hier pleit ik voor een paar decibels minder om het gehoor van de jongeren te sparen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th December 2008, 15:39
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Zoersel
Posts: 78
Citaat:
Orgineel gepost door Laurianne
Ik was aan het fietsen langs een drukke baan en daarom had ik mijn mp3 speler wat luider gezet. Er was een postbode die mij voorbijstak op zijn brommertje. Ik schrok me een bult. Ik had hem niet horen aankomen en ik was ook niet mooi rechts aan het fietsen, voor hetzelfde geldt had ik net naar zijn kant kunnen uitwijken. Deze situatie had gelukkig geen gevolgen, maar ik ben wel geleerd. Het is veel veiliger als je het verkeer hoort aankomen. Je hebt tijd om te reageren voor het te laat is.


Ik vind dat het gebruik van mp3's in het verkeer moet worden verboden. Dit is inderdaad zeer gevaarlijk. Vele jongeren zetten een mp3 op als ze fietsen of zelfs met de brommer rijden. Men kan zich dan inderdaad een hoedje schrikken als er ineens bv. een auto voorbijsteekt.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th December 2008, 15:52
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Inderdaad, ik ken zelf mensen die hun mp3 zo luid zetten dat ik denk, ja doet dat geen pijn? Zelf kan ik er niet tegen als mijn mp3 te luid staan, dan doen mijn oren gewoon pijn. Maar ik moet wel toegeven, ik ree vorig jaar altijd met de fiets naar school, een 25 minuten rijden. Ik had altijd mijn mp3 in!
Ik ben vaak geschrokken van voorbij rijdende auto’s of brommers! Als men je betrapt met je mp3 krijg je een boete, dus ik was altijd wel oplettend, maar afleren zal ik niet doen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th December 2008, 18:07
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Olen
Posts: 57
dit vind ik zo belachelijk, laat die mensen toch naar hun muziek luisteren. Als het stoort, vraag het dan gewoon dat ze hem wat zachter zetten. Willen we dan ook begrenzingen op de auto zetten?? 90km/h ipv 50 lijkt mij iets gevaarlijker in het verkeer dan te luide muziek.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 30th December 2008, 20:25
Billy Bosmans Billy Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hallaar
Posts: 40
Volledig mee akkoord want mensen beseffen de oorschade niet die ze op kunne lopen door hun klein mp3ke. Ik bezit zelf geen mp3 maar gebruik wel een tijdje oortjes voor mijn tv waar ik games op speel, het voelt beter aan als je dat zo doet. Maar na een tijd, begonnen mijn oren pijn te doen hoorde niks van wat mijn moeder broer en vader hebben gezegd, zoals komen eten.

Als je je omgeving niet kunt horen kan dat voor vele gevaren zorgen, zeker in het verkeer. Later heb je soms er ook meer last van, of je oren moet zoals een half-dove werken en moet men in die oren schreeuwen wil men nog iets tegen die persoon zeggen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 30th December 2008, 21:56
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
Ik vind dit een zeer goed plan. Jongeren zien het gevaar niet in van te luide mp3 spelers. Zowel op korte als op lange termijn, op de fiets horen ze bv. het verkeer niet aankomen, maar op lange termijn kunnen ze ernstige gehoorschade oplopen. Later zullen ze waarschijnlijk spijt hebben dat ze hun mp3's zo luid hebben gezet maar spijt komt altijd te laat.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 31st December 2008, 00:04
Silke De Roover Silke De Roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Pulderbos
Posts: 49
Dit vind ik een zeer goed initiatief. Want als jongeren of kinderen gewoon zijn om de muziek iets zachter te laten spelen gaan ze dat ook goed vinden, maar nu zijn ze die luide muziek zo gewoon dat ze die bijna niet meer stiller kunnen zetten. Ik heb een mp3 die je niet zo luid kan zetten en als iemand anders naar mijn liedjes op mijn mps luisterd dan krijg ik altijd reactie van 'amai kan die muziek niet luider' maar ik ben dat nu eenmaal gewoon. Ook zou het beter zijn voor de gezondheid dat men het volume van de mp3's gaat verlagen!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 31st December 2008, 00:19
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Ikzelf zet mijn mp3 vaak wel heel luid, maar niet op plekken waar andere mensen dit kunnen horen want daar irriteer ik me enorm aan wanneer er zo iemand vlak bij me staat. Dus zo een slecht idee is dit niet.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 31st December 2008, 09:24
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2008
Locatie: Vorselaar
Posts: 126
Ik denk ook dat het niet slecht zou zijn, moest er een wet komen die bepaalt tot hoe luid een MP3 mag spelen. De gehoorschade die van zo'n MP3 kan oplopen is vaak immens, maar veel jongeren zullen hun gedrag daar toch niet aan aanpassen.
Het is immers enorm leuk om bijvoorbeeld te fietsen of op de trein te zitten zonder al het lawaai rondom je te horen, maar enkel je muziek. Veel jongeren beseffen vaak ook niet hoe ernstig de schade kan zijn van te luide muziek in hun oren. Gehoorschade is daarenboven iets dat je pas op termijn merkt en dat zorgt ervoor dat jongeren nog minder makkelijk op eigen initiatief hun muziek stiller gaan zetten, want ze merken toch niets van gehoorschade.
Die wet moet er dus gewoon komen. Men moet de jongeren (en niet alleen hen, je ziet ook steeds meer volwassenen met een te luide MP3 op) tegen zichzelf beschermen.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 31st December 2008, 12:22
elienwuyts elienwuyts is offline
Elien Wuyts
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: dessel
Posts: 28
Ik denk ook dat het gevaar van een mp3-speler in het verkeer vaak nog zwaar onderchat wordt. Vandaar dat ik ook zeker te vinden ben voor een maatregel omtrent deze problematiek. Wat ik opvallend vind, is dat jongeren zelfs op de fiets iets nodig hebben, een bezigheid laat ik maar zeggen. Gewoon fietsen gaat ook al niet meer. Ook tijdens ski- en snowboardvakanties is dit een echte hype geworden!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 31st December 2008, 14:38
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Herselt
Posts: 98
Het gebruik van een Mp3-speler is inderdaad niet goed voor het gehoor. Sommige mensen hebben het zo luid staan dat je gewoon kan meeluisteren naar hun liedjes... Wat ook wel storend kan zijn. Het is natuurlijk wel een leuk gadget, maar inderdaad kan het gevaarlijk zijn in het verkeer. En toch ken ik mensen die zoiets cadeau geven aan bv. hun neef, zodat hij dat kan gebruiken als hij met zijn fiets naar het werk rijdt. Er zijn dus duidelijk nog veel mensen die het gevaar daarvan niet beseffen. Misschien is dat nog niet genoeg bekend gemaakt in de media?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.