actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2008, 19:10
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
VTM ontvangt video met terreurdreiging tegen België.

De nieuwsdienst van vtm heeft vanmorgen een terreurdreiging ontvangen, zo heeft de commerciële zender meegedeeld. In een videoboodschap waarschuwen drie gemaskerde en gewapende mannen, ogenschijnlijk leden van een islamitische terreurorganisatie, openlijk voor aanslagen tegen België. Aanleiding voor het dreigement is volgens de videoboodschap de aanwezigheid van Belgische militairen en F16-gevechtsvliegtuigen in Afghanistan. De federale politie heeft de videoboodschap in beslag genomen.

Gruwelijke aanslagen
Het federaal parket startte een onderzoek. "Tot hiertoe heeft België zich afzijdig gehouden van de strijd die de neokruisvaarders hebben opgezet tegen de islam", luidt de boodschap. "We hebben echter vernomen dat deze situatie is gewijzigd door F16's en manschappen te sturen naar Afghanistan. Jullie land zal daarom vertoeven in chaos, bloedvergieten, en gruwelijke aanslagen die op elk moment, op elke plaats kunnen plaatsvinden."

Madrid, Londen en NY
De afzenders verwijzen in hun videobrief, die vier minuten duurt, ook naar eerdere aanslagen in Madrid, Londen en New York. "Leer uit de geschiedenis en zorg dat Madrid, Londen en New York zich niet in België herhaalt. Weet dat wij geen medelijden hebben met jullie en dat wij naar de dood verlangen, net zoals jullie van dit leven houden."

Druk op regering
De boodschappers roepen de Belgische bevolking op de regering onder druk te zetten om de Belgische troepen zo snel mogelijk uit Afghanistan terug te trekken. "Jullie zijn medeverantwoordelijk voor de daden van jullie regering. Vergeet niet dat het JULLIE bloed is dat zal vloeien, door een beslissing die jullie regering heeft genomen uit eigen belang. Jullie enige uitweg is het volgende: de regering onder druk zetten om de troepen in Afghanistan en andere moslimlanden terug te trekken."
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2008, 19:59
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Dit vind ik wel bijzonder slecht nieuws! Hoewel ik denk dat deze dreiging er altijd al geweest is voor België... Ga maar na hoeveel belangrijke hoofdkwartieren er in Brussel zijn gevestigd. Dan is de dreiging van terreur altijd reëel lijkt mij. Een video brengt daar volgens mij niet veel verandering aan... Maar het is toch wel best schockerend om zo eens met de neus op de feiten gedrukt ge worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2008, 20:45
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
VTM en VRT hebben ondertussen beide de bedreiging ontvangen.

Onderstaande link geeft het terreurbericht:

http://www.standaard.be/Artikel/Det...8_092&ref=front

Ik krijg er kippenvel van. Het is misschien een grap of niet echt de bedoeling,
toch vind ik het maar eng. Het is geen ver-van-ons-bedshow meer. Het is hier in België en we weten niet waar ze ons willen treffen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th November 2008, 21:14
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Ik moet toegeven dat ik toch wel enorm hard geschrokken ben van dit nieuws. Ik kreeg kippenvel bij het bekijken van de videoboodschap. Bij vorige aanslagen zoals die in New York of Madrid dacht ik altijd wel eens twee keer na. Telkens kwam ik tot de conclusie dat er in België ook wel gebouwen/plaatsen zijn waarop terreurorganisaties ons kunnen treffen. Hoewel ik dit altijd in het achterhoofd heb, komt deze boodschap toch wel erg onverwacht en is het bijgevolg ook heel angstaanjagend. Stiekem hoop ik een beetje dat het allemaal niet echt is en dat deze videoboodschap als grap bedoeld is, hoewel ik daar niet echt in geloof. ALS het een grap moest zijn, zou het echt enorm laag en onverantwoord zijn om zulke boodschap te verspreiden en om met zulke dingen te lachen. Laat ons hopen dat er nooit een terreuraanslag op België zal plaatsvinden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th November 2008, 21:55
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 44
Ik veronderstel dat de video één grote flauwe grap is, want hij zou keurig Nederlands ondertiteld zijn (wat ik op zich al raar vind). De video is naar mijn mening dus in België opgenomen. Ik neem aan dat de terroristen in Afghanistan/Irak geen Nederlands kennen.
Daarnaast lijkt het er mij op dat de muziek in de video bedoeld is om de stem van de middelste persoon (en dus de echte boodschap van de *oorspronkelijke* video) te vervangen.
Bovendien is de video enkel naar Vlaamse zenders gestuurd is.
Maar stel je voor dat deze boodschap toch echt is. Dan stel ik mij de vraag waarom ze België er uit kiezen? Gewoon om die enkele F16’s die België in Afghanistan heeft ingezet, bij eerder vredige tussenkomsten en ter bevoorrading en eventuele verdediging van Europese en Amerikaanse grondtroepen? Er zijn andere landen die heviger meedoen met de oorlog. Hopelijk trekt ‘De Crem’ zijn troepen en F16's weg. Ook al zou't een flauwe grap zijn, je kan met fundamentalistische moslims beter geen problemen hebben. Geen risico’s nemen… Voorkomen is dus beter dan genezen.

Wat ik al wel zeker weet is dat het volgend jaar verkiezingen zijn… en er is zeker één partij die voordeel zou hebben bij een dergelijke video...





Daarbij... als ik hier zo de reacties lees: Er is inderdaad altijd terreurdreiging voor België aangezien een aantal zetels hier gevestigd zijn, maar waarom dan alleen België aandoen, als er ook Nederlandse troepen zich in Afghanistan bevinden en ook in Den Haag mondiale zetels gevestigd zijn.
En ook: zij die nu schrik hebben... gaan jullie bij het zien van elke moslim met een boerka nu ook denken aan een zelfmoordterrorist?
Tip: Ga dan zeker niet meer de stad in, voor je eigen bestwil, maar ook voor zij die een andere cultuur en een ander geloof belijden.
Volgens mij leidt zulke schrikreacties en dergelijke filmpjes enkel en alleen tot verrechtsing van onze hedendaagse maatschappij.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th November 2008, 22:06
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Het heeft lang al geduurd denk ik dan. Ergens schrok ik serieus van dit nieuws, maar ergens ook weer niet. Hopelijk weten ze snel de ware origine van dit bericht en kunnen ze er iets aan doen. Bij de meningen die hieronder reeds werden gedeeld kan ik mij toch wel aansluiten. Vooral wat Dieter daar zei over één van onze vlaamse partijen is niet slecht opgemerkt! Benieuwd naar het nieuws van de volgende dagen!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 25th November 2008, 21:46
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Een dag nadat ik het artikel over de terreurbedreiging in België postte, is mijn angst toch al fameus verminderd.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gisteren bij het bekijken van het filmpje koude rillingen over mijn rug voelde lopen, omdat ik de tekst in combinatie met de muziek en het beeld vrij beangstigend vond. Nu ik vandaag het journaal bekeek, ben ik er meer en meer van overtuigd dat het filmpje niet van een grote terreurorganisatie komt en dat het misschien zelfs om een flauwe grap zou gaan.

Bijvoorbeeld de handelingen die de persoon maakt zouden niet gebruikt worden door strenge Moslims. Ook de ondertiteling onder het fragment doet vermoeden dat het niet van een grote terreurorganisatie komt.

Daarom stemde het mij ook tevreden dat er geen extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen. Ik vind dat de beelden kritisch moeten worden onderzocht, maar er mag geen paniek gezaaid worden, zonder duidelijke aanwijzingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.