actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2010, 19:18
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
India sluit zich aan bij Kopenhagen

di 09/03/2010 - 12:33 India sluit zich formeel aan bij de landen die het klimaatakkoord van Kopenhagen onderschrijven. Dat heeft de minister van Milieu Jairam Ramesh in het parlement gezegd.


"We geloven dat onze beslissing de rol weerspiegelt die India wil spelen om het akkoord van Kopenhagen vorm te geven. Dit zal onze positie bij de onderhandelingen over de klimaatverandering versterken", zei Ramesh.

In Kopenhagen zijn een aantal niet-bindende doelstellingen afgesproken in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Op het einde van de conferentie was er geen formele goedkeuring van die afspraken, maar er werd overeengekomen dat landen zich later nog konden aansluiten bij het akkoord.

India is een van de laatste groeilanden die het akkoord nu onderschrijven. Alleen China weigert nog altijd zich aan te sluiten bij het akkoord. Ook in Kopenhagen was dat land een van de grote dwarsliggers.

Datum: 09/03/2010
Bron: De Redactie

Eigen mening:
Goed dat er zoveel landen zijn die willen meewerken aan een beter milieu. Dat India ook het akkoord heeft ondertekend heeft, maakt dat ook een ontwikkelingsland zijn steentje wil bijdragen. Ik vraag me wel af, heet India ondertekend voor het milieu? Of eerder voor zichzelf? Krijgen landen die het akkoord onderschrijven een subsidie? Het zou wel slim gespeeld zijn van India dan. Maar ze hebben gelijk, India is ook een land, het heeft recht op beloning wanneer ze het milieu niet te hard schaadt.
China zou het akkoord ook beter tekenen. Het zal niet gemakkelijk zijn om opeens zoveel minder C02 uit te stoten, maar onze aarde gaat eraan verloren. Dat is niet alleen het probleem van China, maar voor de volgende generaties van alle landen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th March 2010, 21:02
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Dit nieuws kan ik alleen maar toejuichen. Wel vraag ik me af hoe India dit haalbaar gaat maken en of er niet ander werk is dat toch wel een iets hogere prioriteit heeft... Als dit mislukt, is het weer maar een inflatie van de milieuverdragen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.