actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2009, 12:30
maxim.verbueken maxim.verbueken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 24
Stuur een bericht via MSN naar maxim.verbueken
Egypte bouwt muur op grens met Gazastrook

CAIRO - Egypte is van start gegaan met de bouw van een tien kilometer lange ondergrondse muur op de grens met de Gazastrook. Dat meldt de Israëlische krant Haaretz donderdag. De muur, die tot dertig meter onder de grond zou komen, moet voorkomen dat er gesmokkeld wordt. Egyptische functionarissen wilden het nieuws nog niet bevestigen.

De muur zou dermate sterk zijn dat smokkelaars er onmogelijk doorheen kunnen komen, ook niet met branders.

De Palestijnen gebruiken in de grensstrook tunnels om wapens, voedsel, medicijnen en andere goederen naar Gaza te smokkelen.

De Egyptische regering wordt al sinds 2007 onder druk gezet door de Israëli's en de Amerikanen om maatregelen te nemen tegen de smokkelaars.

Bron: www.nieuwsblad.be

Eigen mening: Het moest er wel eens van komen dat de Egyptische regering maatregelen ging treffen tegen deze praktijken. Dat deze muur nu echt gaat helpen zal af te wachten zijn. Maar ik denk dat ze toch al snel een andere manier gaan vinden om te smokkelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2009, 12:09
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Niet goed genoeg.

Deze muur is een stap in de goede richting maar daarmee zal de wapensmokkel niet ophouden. Ze zullen wel andere manieren vinden om wapens de Gazastrook binnen te smokkelen.
Als ze nu de controles op de grens strenger zouden maken, dan zou de kans op wapensmokkel nog kleiner worden en zou de kans op geweldadige acties verminderen.
Ik ben van mening dat als de wapensmokkel zou stoppen naar de Gazastrook, dat er dan een kans op vrede is. Ik zeg daarmee niet dat de haat onder de twee partijen zal verdwijnen, die zal er altijd blijven. Maar de kans op eventuele acties zullen zwaar verlagen. En dat maakt volgens mij de kans op leven iets gemakkelijker.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.