actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2014, 17:22
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Vlaanderen kijkt uit naar federale eBox

Vlaanderen kijkt uit naar federale eBox

‘Het zou absurd zijn indien de verschillende overheden aparte systemen zouden ontwikkelen’. Dat zei Vlaams minister Liesbeth Homans (N-VA) in het Vlaams parlement in antwoord op een vraag van partijgenoot Bert Maertens over de eBox, de beveiligde elektronische brievenbus die de federale overheid heeft uitgewerkt voor iedere burger (DS 8 december).


De Vlaamse overheid wil tegen 2020 elke brief, document of formulier elektronisch aan de burger kunnen bezorgen. De eBox kan daarbij een nuttig instrument zijn, zegt Liesbeth Homans die zei dat ze contact gaat opnemen met de federale overheid om na te gaan of het een en ander kan lukken.

Bert Maertens beklemtoont het éénloketprincipe: er mag maar één digitaal contacpunt overblijven waar de burger alle overheidsdocumenten ontvangt en kan terugvinden.

bron: www.destandaard.be, 10 december 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141210_01422294)

mening:Ik vind het wel goed dat er een eBox komt. Zo gaan ze mee met de tijd, want meer en meer mensen gebruiken de computer. Zelfs oudere mensen leren te werken met een computer dus waarom zouden ze dit dan niet invoeren. Anderzijds vind ik het niet zo een goed idee om alle brieven af te schaffen, want niet alle oudere mensen gebruiken de computer en dan zouden deze niet bereikbaar zijn. Wat dan weer wel goed is, is het éénloketprincipe, want zo vinden de burgers alles gemakkelijk terug. Dat zou ik zelf zeer handig vinden en ik denk niet dat ik de enige ben.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 10th December 2014 om 17:27.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.