actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th February 2011, 12:49
Birgen Birgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Aug 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 38
Prins Laurent opnieuw zijn rijbewijs kwijt

BRUSSEL - Prins Laurent is maandag zijn rijbewijs kwijtgespeeld. Met zijn nieuwste speelgoed, een Fiat Punto Abarth, reed hij 82 km per uur waar slechts 50 km is toegestaan. Hij werd geflitst ter hoogte van de Vleurgattunnel aan de gelijknamige laan in Brussel en moest meteen zijn rijbewijs afgeven.

De lokale politie Brussel Hoofdstad-Elsene organiseerde maandagnamiddag een snelheidscontrole op de grote toegangswegen naar en van de hoofdstad. Aan de Vleurgattunnel werd om 16.42 uur een Fiat Punto Abarth geflitst die 82 km per uur reed. Een mobiele patrouille liet de bestuurder meteen stoppen. Tot verbazing van de agenten zat niemand minder dan prins Laurent achter het stuur van de kleine bolide. De parketmagistraat met dienst werd op de hoogte gebracht en besloot om de monseigneur te behandelen als om het even welke andere laagvlieger: hij moest meteen zijn rijbewijs afgeven.

'Geen commentaar'

Hoe prins Laurent daarna op zijn bestemming is geraakt, wou niemand vertellen. Officieel wou het Brusselse parket zelfs geen commentaar geven, al heeft het parket onze informatie ook niet ontkend. Zelfs prins Laurent ontkende het voorval niet. Hij stuurde ons alleen met een nukkig Geen commentaar terug naar af. Het hele incident staat zwart op wit geboekstaafd als proces-verbaal nummer 437.181-2011 van de Brusselse politie.

Gierende banden

Dat prins Laurent een zwak heeft voor snelle wagens en het gaspedaal graag wat dieper indrukt dan het verkeersreglement goed vindt, is bekend. Zijn zware voet heeft hem al meermaals in het nieuws gebracht. De beelden van de prins die voor de ogen van de pers een blauwe Ferrari 355 met gierende banden de oprit van het paleis van Laken oprijdt, staan bij iedereen nog op het netvlies gebrand.

Na de officiële verloving van broer Filip met Mathilde in 1999 stoof hij met rokende banden door de poort van het koninklijke paleis naar buiten. In februari 2000 maakte hij het nog bonter op het Festival van de Liefdesfilm van Bergen. De fotografen hadden gehoord dat Laurent - toen nog vrijgezel - zich in een VIP-salon van het festival met een blonde vrouw had afgezonderd en het goed met haar kon vinden. De jacht op de onbekende dame was geopend. Toen Laurent merkte dat hij met zijn geheimzinnige vriendin op de gevoelige plaat dreigde gezet te worden, sprong hij in zijn Subaru Imprezza WRC rallyreplica-wagen en ging er met spinnende wielen en rondvliegende keien vandoor. De prins had de slip echter niet volledig onder controle en smakte tegen een betonnen paal. Toch kon hij verderrijden.

Speciaal rijbewijs

Zijn liefde voor snel rijden ontlokte prins Laurent ook uitspraken waar niet iedereen blij mee was. Onlangs nog verklaarde hij zonder blikken of blozen dat er een speciaal rijbewijs nodig is voor wie met een snelle auto rijdt. 'Een auto die 300 km per uur rijdt, is niet hetzelfde als een auto die maar 100 per uur kan', was zijn redenering. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) zat heel verveeld met de uitspraak en herinnerde eraan dat ook de prins het verkeersreglement moest respecteren. En toen de 'groene prins' beweerde dat elektrisch aangedreven auto's gevaarlijk kunnen zijn omdat niemand ze hoort aankomen, vroegen velen zich af hoe hij dat met zijn natuurminnende opstelling kon rijmen.


Bron :Het Nieuwsblad

Eigen mening: Toch weer typerend voor onze prins. Ik ben wel opgelucht dat hij net als iedereen behandelt wordt, en zijn rijbewijs meteen is ingetrokken. Wat niet meer als correct is. Spijtig dat dit in het verleden niet altijd gebeurd is. Toch opmerkelijk hoe inderdaad onze 'groene' prins opteert naar een speciaal rijbewijs voor mensen met een zware voet. Het lijkt wel of hij niet beseft dat er nog andere mensen rond hem rijden met niet hetzelfde lef en 'rijkunst' om zich op autosnelwegen te bevinden met wagens die makkelijk 250 tot 300km/uur rijden. Niet slecht om Laurent eens met zijn beide voetjes op de grond te zetten en hopelijk kruipt hij niet achter het stuur zonder rijbewijs.
__________________
Birgen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th February 2011, 17:34
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Prins Laurent toont zich niet meteen als een voorbeeld voor de belgische bevolking. Maar iedereen rijdt wel eens te snel (bij ons thuis hebben we inmiddels boete nr. 3 in twee weken aangekregen, maakt dat ons slechte chauffeurs?). Maar natuurlijk, als onze Laurent geflitst wordt, staat het meteen in de krant! En zo lijkt het alsof hij altijd te snel rijdt, alsof dit al de zovéélste boete is die hij krijgt. Ik vind dat de media dit opblaast tot een schandaal, terwijl dit eerder gaat (vergeleken met andere zaken die de koninklijke familie aangaan op dit moment) om een akkefietje. Ik ben absoluut geen voorstander van te snel rijden, maar ik begrijp mensen die dat door de stress en de tijdsdruk hun snelheid al eens uit het oog verliezen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th February 2011, 09:43
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Ik geef Bo wel gelijk, te snel rijden wil niet zeggen dat je een slechte chauffeur bent. Ik heb zelf wel eens op wegen gezeten waar je 50 mag rijden en waar ik dan denk dat je daar zeker 70 kan rijden (iedereen doet dat daar trouwens ook ). Langs de andere kant heb ik ook al wegen gezien waar je 90 mag en waar ik niet harder dan 70 durf te gaan! De snelheidsbeperkingen staan soms heel dom geplaatst. Maar de wet is de wet en je moet er de gevolgen van dragen en daarom is het terecht dat de prins zijn rijbewijs is afgenomen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th February 2011, 10:50
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
[QUOTE
Maar iedereen rijdt wel eens te snel (bij ons thuis hebben we inmiddels boete nr. 3 in twee weken aangekregen, maakt dat ons slechte chauffeurs?).
Ik vind dat de media dit opblaast tot een schandaal, terwijl dit eerder gaat om een akkefietje. Ik ben absoluut geen voorstander van te snel rijden, maar ik begrijp mensen die dat door de stress en de tijdsdruk hun snelheid al eens uit het oog verliezen.[/QUOTE]

Wat versta je onder een goed chauffeur? Wanneer je 3 boetes krijgt binnen de 2 weken, dan ben je volgens mij alleen maar een nonchalant bestuurder. Stress en/of tijdsdruk zijn geen vrijgeleide om zomaar te doen wat je wil. Je kan een paar keer geluk hebben, maar 1 keer onbezonnenheid kan wel het leven kosten aan een onfortuinlijke weggebruiker die, dankzij het egoïsme van de andere, zijn leven verliest.

Prins of "gewone" burger, iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen in het verkeer. Trouwens, een pedaal dieper indrukken kan iedereen. Dat maakt nog niet dat je jezelf op de borst moet kloppen met de woorden: "Ik kan goed rijden".

Een goed chauffeur is in mijn ogen iemand die én technisch kan rijden én de theorie in praktijk kan brengen (verkeersregels) én daarbij beseft dat de wegen niet alleen dienen voor zijn/haar eigen comfort, maar dat er ook nog anderen zijn die graag heelhuids op hun bestemming arriveren. Wie dat niet beseft, kan maar beter van achter het stuur blijven. Deze mensen zijn een gevaar in het verkeer, ook voor zichzelf. Een auto is een gebruiksvoorwerp, dat bij onverantwoord gebruik een moordwapen kan worden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th February 2011, 10:52
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Ik vind dit weer typisch voor ons Belgenland. Een prins, koning, minister heeft in mijn ogen een voorbeeldfunctie voor de mensen uit ons land. Wanneer zij de regels aan hun laars lappen, waarom zou de gewone Belg zich dan nog aan deze reglementeringen houden?

Ik denk dat sommige individuen in ons land een drastische gedragsveranderingen moeten ondergaan.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 17th February 2011, 18:10
Birgen Birgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Aug 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 38
Citaat:
Orgineel gepost door vincent.van.dyck
Ik geef Bo wel gelijk, te snel rijden wil niet zeggen dat je een slechte chauffeur bent. Ik heb zelf wel eens op wegen gezeten waar je 50 mag rijden en waar ik dan denk dat je daar zeker 70 kan rijden (iedereen doet dat daar trouwens ook ). Langs de andere kant heb ik ook al wegen gezien waar je 90 mag en waar ik niet harder dan 70 durf te gaan! De snelheidsbeperkingen staan soms heel dom geplaatst. Maar de wet is de wet en je moet er de gevolgen van dragen en daarom is het terecht dat de prins zijn rijbewijs is afgenomen.


Denk ook niet dat er ergens verteld wordt dat Laurent door deze boete een slechte chauffeur... Ik zou niet graag naast deze op een circuit staan want ik denk dat hij verdomd een goed stuk met de auto kan rijden
Maar dat houdt niet tegen dat hij dit ook op de openbare wegen moet doen. En Bo zoals je verteld heb je 3 boetes aangekregen in enkele weken maar wilt dit dan zeggen dat er 3 rijbewijzen zijn afgenomen. Ik zou echt eens graag weten hoeveel boetes onze Prins heeft gehad! Ik heb zelf al 3 bons op mijn naam staan en dat kan inderdaad gebeuren.. maar een boete van 50 euro binnen bebouwde kom is op zich niet schandalig maar als je meer dan 80 rijdt binnen bebouwede kom dan vind ik toch dat je rekening moet houden met de 'zwakke weggebruikers'
__________________
Birgen
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th February 2011, 10:59
Steff.Foets Steff.Foets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Meerhout
Posts: 32
Sorry Birgen maar dit vind ik geen maatschappelijk relevant thema. Er worden dagelijks vele mensen betrapt op te snel rijden en daar komt niets van in het nieuws (tenzij op het einde van het jaar om aan te tonen dat er meer boetes zijn t.o.v. vorig jaar). Juist omdat het de prins is die te snel rijdt, komt het in het nieuws...
Desondanks ben ik wel gelukkig dat hij net zoals iedereen moet betalen voor zijn overdreven snelheid. Iedereen moet zich aan de regels houden en de prins dus ook. Hij zou eventueel een zwaardere boete mogen krijgen omdat hij toch een 'voorbeeldfunctie' heeft.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 21st February 2011, 12:02
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Citaat:
Orgineel gepost door Steff.Foets
Sorry Birgen maar dit vind ik geen maatschappelijk relevant thema. Er worden dagelijks vele mensen betrapt op te snel rijden en daar komt niets van in het nieuws (tenzij op het einde van het jaar om aan te tonen dat er meer boetes zijn t.o.v. vorig jaar). Juist omdat het de prins is die te snel rijdt, komt het in het nieuws...
Desondanks ben ik wel gelukkig dat hij net zoals iedereen moet betalen voor zijn overdreven snelheid. Iedereen moet zich aan de regels houden en de prins dus ook. Hij zou eventueel een zwaardere boete mogen krijgen omdat hij toch een 'voorbeeldfunctie' heeft.


Ja, zo maatschappelijk relevant is het niet dat veel mensen boetes krijgen. Maar het feit dat het hier gaat om de prins met zijn voorbeeldfunctie wel.

Zoals eerder gezegd is het weer typisch Belgisch dat iemand met een voorbeeldfunctie zoiets doet. We tonen hier aan dat die man met een voorbeeldfunctie juist niet anders behandelt werd. Dat maakt dat wij het niet meer pikken dat iemand met een voorbeeldfunctie meer krijgt en dat we dus op de goede weg zijn.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 21st February 2011, 12:16
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
De prins heeft zeker en vast een voorbeeldfunctie. Dat hij weer tegen de lamp is gelopen vind ik jammer.
We mogen ook wel niet vergeten dat prinsen, koningen,... ook maar mensen zijn en dus ook wel fouten maken. Ik spreek zeker niet goed wat de prins heeft gedaan, maar laat ons echt niet vergeten dat het ook mensen zijn!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.