actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2014, 09:07
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
KU Leuven onderzoekt klachten over pestgedrag

De KU Leuven begint een onderzoek naar pestgedrag en machtsmisbruik door leidinggevenden. Het onderzoek komt er nadat het studentenblad Veto een vernietigend stuk over het personeelsbeleid bij de universiteit had gepubliceerd.
‘Pestgedrag, machtsmisbruik en vriendjespolitiek zijn schering en inslag. Wanneer de personeelsdienst ingrijpt, verergert dat de problemen’, klinkt het. Veto laat enkele voormalige en huidige werknemers anoniem aan het woord over snauwende directeurs en mensen die buitengepest worden.

‘Als dergelijke geruchten opduiken, is het mijn taak om daar serieus op in te spelen’, reageert rector Rik Torfs. ‘Intimideren en pesten is absoluut onaanvaardbaar. Ik zal met de betrokkenen spreken, met vertegenwoordigers van het personeel. Een aantal van hen heb ik al uitgenodigd voor een gesprek. Ik roep alle personeelsleden ook op: wie problemen of vragen heeft, stuur mij een mail. Hij zal in alle discretie behandeld worden.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01407242 02/12/2014

Eigen mening: Pesten is iets wat men, volgens mij, nooit de wereld gaat uit krijgen. Zowel kinderen, jongeren als volwassenen blijven anderen pesten. Ik schrik er vaak van dat volwassenen ook zo frequent pesten. Ik had altijd gedacht dat zij het voorbeeld moeten geven. De beste manier om pesten de kop in te drukken is volgens mij pesten op het werk aan te pakken. Als volwassenen andere mensen pesten vinden zij het vaak minder erg als hun kinderen andere kinderen pesten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.