actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2014, 20:31
Tim.v*ngils Tim.v*ngils is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 20
Tihange 3 kan weer draaien na brand aan transformator

De herstellingen aan de stroomtransformator van de kerncentrale Tihange 3 zijn afgelopen, zo meldt uitbater Electrabel. Gisteren was er brand uitgebroken in de hoogspanningspost.
Tihange 3 is sinds vanmiddag in de heropstartfase, nadat teams zondagnacht en vanochtend doorlopend gewerkt hebben.

Het energiebedrijf bevestigt de timing voor het opnieuw aankoppelen van de kerncentrale op het elektriciteitsnet. Dinsdagmorgen 5 uur zou de centrale opnieuw aan het net gekoppeld moeten worden. "Een progressieve vermogensstijging is voorzien opdat 100 procent van de 1.000 megawatt capaciteit van de eenheid in de loop van woensdag bereikt zal worden", klinkt het.

Hoed af voor vakbonden
Electrabel benadrukt daarbij "de verantwoordelijkheidszin van de vakbonden" omdat ze "tijdens het sociaal overleg van zondagavond beslist hebben om toegang tot de site te verlenen voor het personeel dat instaat voor de herstellingswerken".

Mijn mening: Ik vind het heel belangrijk dat de kerncentrale in Tihange terug werkt. We zitten al met problemen om deze winter rond te komen met de stroom die we nu hebben, en als die kerncentrale ook nog wel zou vallen, zouden we met hele grote problemen zitten. Ik vind het ook goed van de vakbonden dat ze de werkmannen door hebben gelaten om de kerncentrale terug opnieuw op te starten. Als ze dat niet zouden gedaan hebben, zouden ze volgens mij in een slecht beeld komen te staan bij de overheid, en dan zouden stakingen van hun niet meer zo effectief zijn denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.