actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2014, 11:16
Sam.L*evens Sam.L*evens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 20
Dubieus record: Pool crasht met vijf promille in het bloed

Een Poolse chauffeur is gisteren bij verstek *veroordeeld voor een ongeval op 13 augustus 2013 op de E40 in Erpe-Mere. De man had 5 promille in zijn bloed. Een record. "Daarvoor moet je in enkele minuten een hele bak bier ad fundum drinken. Genoeg om een *normale mens te doden", zegt een expert.

Zelfs politierechter Mireille Schreurs - al 28 jaar ervaring met verkeers*inbreuken - keek gisteren verbaasd op. "Vijf promille? Dat heb ik in mijn hele carrière nog nooit meegemaakt." Ze veroordeelde de Pool bij verstek tot een geldboete van 1.800 euro, 3 maanden rijverbod en het afleggen van medische en psychologische proeven.

"Zodra hij voet op Belgische bodem zet en gecontroleerd wordt, moet hij zijn rijbewijs inleveren", zei Schreurs. "Zulke individuen moeten we van onze wegen weren."

Op 13 augustus vorig jaar reed de bestuurder met z'n vrachtwagen vol melkproducten door de vangrail van de E40 in Erpe-Mere en *belandde meters lager op een *parallelweg. De schade was enorm en de man moest bevrijd worden uit de cabine. "Die voormiddag werd hij door *andere bestuurders al opgemerkt toen hij op de snelweg twee keer de vangrail had geraakt", vertelde procureur Pieter Schippers gisteren. "Bij een derde contact brak de truck door de vangrail. Het promille*gehalte van de bestuurder was enorm."

"De enige dossiers waarin dergelijke percentages nog opduiken, zijn zelfmoordpogingen." De trucker werd bewusteloos uit zijn cabine gehaald en naar het Universitair Ziekenhuis in Gent *gebracht. Hij herstelde volledig van zijn verwondingen.

Amy Winehouse
Toxicoloog Jan Tytgat, verbonden aan de Katholieke Universiteit Leuven, spreekt ook over een record. "Dat iemand 5 promille overleeft, is uniek", zegt hij. "Om aan een *dergelijk hoog gehalte alcohol in je bloed te geraken, moet je 25 pinten - meer dan een volle bak bier - ad fundum drinken. In enkele minuten, niet verspreid over enkele uren of een hele dag. Zelfs voor een *alcoholicus is 5 promille een uitzonderlijk cijfer. Zangeres Amy *Winehouse stierf toen ze 4,3 promille alcohol in haar lichaam had. Die man moet rondgereden hebben met flessen wodka of cognac in zijn cabine en daar continu van gedronken hebben. Met bier kan je overigens moeilijk aan zo'n hoog promillage geraken omdat het *volume vloeistof dat je lichaam moet verwerken te groot is."

Bron: Het Laatste Nieuws 28-11-2014

Mening: Ik ben nogal hard geschrokken van dit bericht. De man mag heel blij zijn dat hij door de 5 promille in zijn bloed niet is gestorven. Ik vind dat de man zwaarder gestraft had mogen worden. Dat ze de man psychologische proeven laten afleggen vind ik niet meer dan normaal want zoveel drinken en dan nog achter het stuur kruipen dat doe je gewoon niet. Ik hoop dat de man in de toekomst beter gaat nadenken voor hij achter het stuur kruipt. Ik hoop ook dat de man minder alcohol gaat drinken want dit kan niet goed zijn voor zijn gezondheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.