actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2014, 11:57
Bo.M*rtens Bo.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Kherbache: “Plan Crevits treft 60% van onze leerlingen”

Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) wil de extra financiële steun voor scholen met veel kansarme leerlingen vervangen door een basisondersteuning voor alle scholen. Volgens Yasmine Kherbache (sp.a) kan die maatregel 60% van de Antwerpse leerlingen treffen.

Daarom diende zij in de gemeenteraad een motie in met een oproep aan de minister om terug te komen op haar beslissing. Groen en PVDA sloten zich daarbij aan. “De regering mag niet gaan voor een regeling die blind is voor de verschillen tussen de achtergrond van de kinderen in de Vlaamse scholen”, aldus Kherbache.

“Deze maatregel zou echt dramatisch zijn voor de Antwerpse scholen. Schepen van Onderwijs Claude Marinower pleit voor een grootstedelijke correctie, maar dat is een zwaktebod.”

Volgens Marinower (Open Vld) kan de maatregel van Crevits in het slechtste geval leiden tot 22 miljoen euro minder inkomsten voor de Antwerpse scholen. “Maar de minister heeft nog geen beslissing genomen, ze wil eerst onderzoeken of die extra middelen wel degelijk worden gebruikt voor de ondersteuning van kansarme leerlingen”, zegt hij

“Ik kan niet aan de minister vragen om een beslissing terug te draaien die nog niet is genomen”, besloot Marinower. “Maar ik heb bij haar wel mijn bezorgdheid uitgedrukt. En verder is dit een discussie die moet worden gevoerd op de plaats waar daarover wordt beslist: in het Vlaams Parlement.”

Bron:
http://www.gva.be/cnt/dmf20141127_0...onze-leerlingen

Eigen mening:
Ik vind het inderdaad zelf zeer belangrijk dat er naar de verschillen tussen kinderen word gekeken. Als elke school dezelfde financiële steun krijgt gaan er veel scholen minder aandacht kunnen besteden aan de leerlingen. Hierdoor gaan de ouders meer en meer zelf moeten betalen waardoor zij hun kinderen niet meer de kans kunnen geven om naar school te gaan. Ik vind het zeer belangrijk dat scholen extra hulp kunnen bieden aan kansarme kinderen en dat de staat er voor zorgt dat deze scholen dit kunnen blijven doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.