actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 08:35
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Speelgoedverkoop stijgt dit jaar fors

Speelgoedverkoop stijgt dit jaar fors

Tijdens de eerst negen maanden van dit jaar is de omzet van de speelgoedhadnel in België gestegen tot 134.4miljoen euro: 7.1% meer dan in dezelfde periode in 2008. Enkel in de maand september was er een iets kleinere stijging, met 5.5% op jaarbasis.

In de categorie speelgoed kenden de actiefiguurtjes een forse stijging met 29.3% op jaarbasis. het goede weer tijdens de zomer zorgde ook voor een stijging van 17% in de verkoop van speelgoed voor buitenshuis. De bouwdozen behoren nog steeds tot het best verkochte speelgoed. Ze zijn goed voor 10% van de totale verkoop.

Bron: GVA

Mening:
Zoals ik al wel meer op actualiteit heb gezegd: 'Waar is die economische crisis?' Telkens als ik een nieuw artikel lees ivm economie en geld, gaat het blijkbaar zeer goed met de inwoners van België. Mensen besparen wel op eten en kleding en allerlei andere dingen, maar voor speelgoed is er altijd geld genoeg! Natuurlijk is er de gewoonte bij de kinderen dat de kerstperiode, een periode is van speelgoed en snoep.

Gisteren was het Sinterklaas en als ik luister naar mijn kleine nichtjes dan hebben zij ook zeer veel speelgoed gekregen. Maar waarom is er dan dit jaar een zeer grote stijging in de speelgoedomzet?! Vorig jaar kregen mijn nichtjes ongeveer evenveel als nu.

Waarom is dit artikel op zich boecht? : Het zou een veel beter artikel geven als ze de balans van 10 jaar maken. Zo krijg je een eerlijk overzicht van de stijging/daling. Nu heeft men enkel de verkoop van 2008 en 2009 vergeleken. Vorig jaar was de crisis ook al bezig, dus was er waarschijnlijk een stevige daling in de speelgoedverkoop. Dus deze forse stijging in 2009 is misschien helemaal niet zo spectaculair tov. 2007 of 2006.

Een boechtartikel, maar met de link naar de economische crisis kan het misschien toch wel een aanleiding zijn om te zeggen dat de meeste mensen het nog niet zo slecht hebben desondanks de economische crisis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2009, 09:07
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Als ik deze cijfers zie merk ik weinig van die economische crisis. De meeste mensen blijven gewoon hetzelfde kopen als andere jaren of zelfs nog extratjes. Volwassenen met jonge kinderen moeten speelgoed blijven kopen zodat de kinderen regelmatig iets nieuw hebben. Bij gezinnen waar alle kinderen in de puberteit zitten is speelgoed helemaal niet meer belangrijk en daar kunnen de volwassenen wel wat op sparen. Als de kinderen weer ouder zijn hebben ze meer kleren nodig en zo zal het altijd wel iets zijn. Ik begin steeds meer de vraag te stellen of er nog wel sprake is van een economische crisis?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.