actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 17:01
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
’Moordenaar’ vrij omdat slachtoffer nog leeft

In China is een man vrijgelaten die tien jaar onschuldig in de gevangenis zat wegens moord. Het vermeende slachtoffer werd onlangs levend aangetroffen, meldt de krant China Daily maandag. De zaak roept vragen op over de praktijken van de politie, die verdachten martelt om bekentenissen af te dwingen.

Zhao Zuohai (57) werd door de Hogere Volksrechtbank in de provincie Henan onschuldig verklaard nadat degene die hij zou hebben vermoord, de 58-jarige Zhao Zhenshang, op 30 april naar hun beider dorp was teruggekeerd. Er wordt een onderzoek ingesteld naar de zaak. Zhao Zuohai zou zijn gemarteld en daarom hebben bekend. Hij krijgt een schadevergoeding van omgerekend 35.000 euro.

Zhao Zhenshang verdween in 1997 na een ruzie met Zhao Zuohai, die kort daarna werd opgepakt en schuldig bevonden aan moord. Zijn familieleden zeiden dat hij aan de verhoren door de politie littekens heeft overgehouden.

China heeft de laatste tijd maatregelen genomen om marteling tegen te gaan. De maatregelen volgden op andere zaken waarbij marteling leidde tot gedwongen bekentenissen.


bron: destandaard.be

Ik vind dat iedere dader moet gestraft worden voor zijn daden.
Het lijkt me logisch dat je verdachten wel wat moet pushen om alles te weten te komen. Maar martelen is voor mij toch heel was stapjes te ver.
Ik vind het zeer erg dat er onschuldige mensen toch gestraft worden. Dit zal altijd blijven gebeuren. Je kan niet bij iedere zaak voor de volle 100% zeker zijn.
Enkel straffen wanneer je dit wel bent, zou ervoor zorgen dat er veel schuldige personen vrij zouden rondlopen. Dat lijkt me ook geen goede oplossing.
Ik vind het goed dat men in China nog eens gaat nadenken over hun aanpak.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.