actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th April 2018, 12:10
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
500 leraars in Pennsylvania krijgen honkbalknuppel als wapen

Een scholennetwerk uit Pennsylvania gaat zo’n 500 leraars voorzien van een honkbalknuppel als wapen. Dat is beslist in de nasleep van de dodelijke schietpartij in Parkland, Florida in februari. Dat meldt Erie News.

Het Millcreek School District hield al een oefendag voor leerkrachten om hen te leren hoe ze zouden moeten reageren op een mogelijke schietpartij. Elke leraar kreeg een knuppel van 40 cm. Het scholennetwerk betaalde daar 1.450 euro voor.

Directeur William Hall zegt dat de baseball bats vooral symbolisch bedoeld zijn, maar ook een “laatste toevlucht” kan zijn, en “een optie en iets waar men zich bewust van moet zijn”.

De dodelijke raid van Nikolas Cruz (19) op 14 februari in zijn school in Parkland lokte opnieuw een discussie rond de erg soepele Amerikaanse wapenwetgeving uit. Volgens Hall blijkt uit een enquête van het scholennetwerk dat 70 procent voorstander zou zijn van gewapende leerkrachten in de klas. Maar dat “staat nog niet meteen op de planning voorlopig”.

Eind vorige maand besliste een ander scholennetwerk in Pennsylvania al om de leraars te wapenen met emmers stenen.

bron: Het Laatste Nieuws, 13/04/2018, https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...wapen~a228c438/

eigen mening:
Ik had al gehoord dat ze in Amerika leraren ook wilden voorzien van wapens maar had niet gedacht dat ze dat ergens anders in de wereld ook wilden doen. Ik denk dat dit niet echt een slim idee is omdat ik denk dat het hebben van wapens juist zorgt voor meer problemen. Stel dat er al gewoon een kleine ruzie ontstaat in de schoolgangen, sommigen kunnen dan te snel reageren en al met hun baseball bats gaan zwaaien zonder dat dit echt nodig is. In plaats van wapens te geven aan de leraren zou ik eerder kijken naar strengere regels om het op school veilig te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.