actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2017, 17:09
Maxime L*ens Maxime L*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 74
Libanese premier stapt op: ‘Bang om vermoord te worden’

Libanese premier stapt op: ‘Bang om vermoord te worden’

De Libanese premier Saad Hariri heeft zaterdag volledig onverwacht zijn ontslag aangekondigd. ‘Ik voel dat mijn leven in gevaar is.' Het ontslag van Hariri komt er minder dan een jaar na zijn aanstelling als premier.

Hariri bevindt zich momenteel in Saudi-Arabië en kondigde zijn beslissing aan in een toespraak die door de Arabische nieuwszender al-Arabiya werd uitgezonden.

De soenniet Hariri beschuldigt de sjiitische militie Hezbollah en diens bondgenoot Iran ervan onrust te stoken en Libanon in een ‘wurggreep’ te houden. Hezbollah, een bondgenoot van Assad, wordt door hem verdacht van de moord op zijn vader en oud-premier Rafic in 2005.

‘Ik voel dat mijn leven in gevaar is’, sprak de eerste minister. Volgens Hariri verkeert Libanon in dezelfde situatie als in de periode net voor de moord op zijn vader. ‘Iran heeft het lot van de landen in de regio in zijn greep (...) Hezbollah is de arm van Iran, niet enkel in Libanon maar ook in de andere Arabische landen’, hekelde Hariri, zelf een bondgenoot van Riad.

Volgens de politicus heeft Hezbollah de voorbije decennia middels wapenkracht zijn eigen wil opgelegd. Hij noemde Iran en ‘zijn volgers’ ‘verliezers’, en voegde er aan toe dat ‘de handen die kwaad doen aan de Arabische landen zullen worden afgehakt’.

De ontslagnemende premier las zijn toespraak zittend aan een bureau voor met achter hem de Libanese vlag.

Bron: De Standaard 4/11/2017 http://www.standaard.be/cnt/dmf20171104_03169421

Eigen mening: Ik schrik er toch wel erg van dat dit in de 21ste eeuw nog gebeurt. Persoonlijk denk ik dat personen met een functie als premier toch extra beschermt moeten worden. Voor een publieke figuur is het natuurlijk normaal dat hij zowel voor- als tegenstanders heeft, maar moorden plegen vind ik toch extreem. Ergens begrijp ik Saad Hariri wel aangezien hij hetzelfde heeft zien gebeuren met zijn vader, maar als er dan weer beschuldigingen de ronde gaan weet ik niet of dit begrip wel echt gegrond is.

Laatst aangepast door Maxime L*ens : 4th November 2017 om 17:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.