actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2018, 13:48
Jutte.d*bruyn Jutte.d*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 40
Mnuchin: "Amerikaanse handelsoorlog met China on hold"

De Amerikaanse minister van Financiën Steve Mnuchin heeft deze nacht op de zender Fox News gezegd dat de handelsoorlog tussen zijn land en China voorlopig stilligt. De Amerikaanse importheffingen op Chinees staal zijn opgeschort, nadat beide landen vooruitgang hebben geboekt bij de handelsbesprekingen die de afgelopen twee dagen zijn gehouden.

"We zetten de handelsoorlog stil. We schorten de importheffingen op totdat we een overeenkomst over alle details hebben", zei Mnuchin. De VS eisen verder dat China meer doet om patentschendingen tegen te gaan en subsidies voor de eigen maakindustrie worden teruggeschroefd. Volgens het Chinese persbureau Xinhua zijn de landen het over verschillende zaken eens, maar over een aantal nog niet.

President Donald Trump had eerder gedreigd met importheffingen ter waarde van 150 miljard dollar (127 miljard euro) op Chinese producten. China op zijn beurt heeft gedreigd met tegenheffingen op Amerikaanse producten als sojabonen en vliegtuigen.

Handelsoverschot terugdringen
Mnuchin wil dat China zijn handelsoverschot met de Verenigde Staten aanzienlijk terugdringt. Nu nog worden vanuit China veel meer producten naar de VS verscheept dan andersom. Het verschil is momenteel nog 375 miljard dollar. Dat gat moet in 2020 met minstens 200 miljard dollar zijn verkleind.

De spanningen tussen de VS en China zijn hoog opgelopen, nadat president Donald Trump importheffingen op staal en aluminium had ingesteld. Een van de zwaarst getroffen landen was China, dat daarom dreigt met invoerheffingen op tal van Amerikaanse producten.

De VS behouden zich het recht voor extra importheffingen in te voeren.

Bron: De morgen, https://www.demorgen.be/buitenland/...-hold-b664ee82/
Mening:
Ik vind het goed dat de handelsoorlog tussen Amerika en China momenteel stilligt. Ik hoop dat de handelsoorlog helemaal weggaat. Ik denk dat je zo’n oorlog niet kan volhouden. Ik snap ook wel dat ze over paar dingen niet overeenkomen, maar dat is overal zo. Je kan geen compromis vinden waar beide landen helemaal mee eens zijn of dat ze niks hebben moeten afstaan of afgeven. Ze hadden allebei gedreigd om importheffingen te doen met grote bedragen. Ik begrijp niet waarom er meer producten van China in de VS is en dat er veel minder producten van de VS in China. Ik zal denken dat de producten ongeveer verdeeld zijn over de beide landen van elkaar. Ik vind het wel goed dat de VS het met 220 miljard dollar wilt verkleinen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.