actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 12:02
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Meisje weent stenen tranen

Meisje weent stenen tranen

Een zevenjarig Indisch meisje verbaast de medische wereld. Wanneer de kleine Kura Nitya weent, komen er stenen traantjes uit haar rechteroog. Dat schrijft de krant Tamil Nesan.
Het was de grootvader van het meisje die het fenomeen op 26 oktober voor het eerst vaststelde. Zijn kleindochter zou elke dag tussen 12 en 25 stenen traantjes laten.

Pijnloos
Kura en haar ouders zijn bij verscheidene oogartsen te rade gegaan. Geen van hen heeft een wetenschappelijke uitleg voor het merkwaardige fenomeen. De stenen tranen worden inmiddels onderzocht in een laboratorium. Het rechteroog van de kleine meid begint plots op te zwellen. Enkele minuten later scheiden de steentjes zich zonder enige pijn af.

De eminente oogarts Kalyan Chakaravarthy zegt dat Nitya in perfecte gezondheid verkeert. Hij ziet geen enkele logische uitleg voor het verschijnsel. "We bidden tot de goden om mijn kleindochter te helpen", besluit opa Gopal Reddy. (eb)

Link
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...en-tranen.dhtml

Mening
De titel van dit artikel trok meteen mijn aandacht, meteen wou ik het artikel lezen. Ik snap niet hoe zoiets kan gebeuren? Hoe kan een kindje nu stenen tranen wenen, dit moet toch ontzettend veel pijn doen? Ik zou graag weten hoe ze dit onderzoeken en waar de oorzaak van dit fenomeen ligt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2011, 13:52
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik vind niet dat dit 'artikel' thuishoort bij 'cultureel-maatschappelijk', ik vind dit eerder een artikel voor 'in de marge van het nieuws'. Het is heel leuk om zo'n artikeltje te lezen, maar het brengt niets extra bij en het leert ons niets. Het is bizar en vreemd, maar hier houdt het dan ook op. Het is een bijzonder fenomeen, maar meer dan dat is het zeker niet.
Ik geef toe dat ik af en toe liever zo'n artikel lees dan altijd maar te lezen over de crisis, maar langs de andere kant is dit artikel puur voor ontspanning en het leert ons niets extra over de problemen van de wereld en over de eventuele oplossingen die er al zijn. Neen, dit artikel is boecht voor mij, maar daarom niet minder leuk om het eens gelezen te hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.