actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2011, 11:53
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Tienermoeder breekt botten baby om hem te straffen

Tienermoeder breekt botten baby om hem te straffen

Een tienermoeder brak geregeld een armpje of beentje van haar baby. Gevraagd om uitleg verklaarde ze dat het haar manier was om haar kind te straffen.

Kiara Estright (19) bracht haar jongetje met een gebroken armpje naar het ziekenhuis in Reading, Pennsylviania. Dokters namen een scan en vielen stijl achterover van verbazing. Ze stelden vast dat de baby verschillende breuken opgelopen had. De baby was 'herstellende' van een schedelbreukje, een gebroken linkersleutelbeen, drie gebroken ribben, een gebroken armpje en een been.

Volgens de dokters ging het om breuken die de baby het voorbije half jaar opgelopen had. Estright gaf toe dat ze de oorzaak was van de ellende. Ze zei dat ze haar jongetje geregeld tegen de grond of een muur smakte. Het breken van lichaamsdelen was haar manier om de baby te straffen, luidde het. De tienermoeder werd in de boeien geslagen en op beschuldiging van kindermishandeling en het 'in gevaar brengen van het welzijn van een kind', opgesloten in de gevangenis van Berk County.

Bron: : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-straffen.dhtml

Mijn mening: Dit is zeker geen voorbeeld van het goede welzijn van een kind. Deze tienermoeder speelt met het leven van een baby, een levend wezen. Het gaat hier niet om een pop. Weet de vrouw wel waarom ze dit doet? Beleefd ze hier plezier aan? Heeft ze dan geen empathie, heeft ze geen spijt achteraf? Er zijn zoveel mensen die er alles aan doen om kinderen te krijgen,om een baby in hun armen te sluiten. Maar het lukt hen niet, en deze vrouw speelt dan gewoon met het leven van een baby alsof het niets is. Kindermishandeling gebeurd meer en meer! Maar waarom? Vaak hebben de ouders van een kind ook een moeilijke jeugd gehad en weten ze niet wat liefde geven aan een kind is, maar wil dit dan zeggen dat ook hun kind die liefde niet mag kennen? De straf die deze tienermoeder kreeg was zeker en vast een welverdiende straf.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2011, 22:37
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Thumbs down

Waarom moet hier weer benadrukt worden dat het over een tienermoeder gaat? De dag van vandaag worden er meer en meer kinderen mishandelt en dit zijn heus niet allemaal tienermoeders die dit doen!
Ouders die ongewenst zwanger geraken of zelfs ouders die kinderen plannen en met agressie problemen zitten. Wanneer je kinderen krijgt doe je dit omdat je je liefde wil delen. Je zorgt voor je kind en doet dit zo goed mogelijk. Ouders moeten de kinderen opvoeden tot fatsoenlijke mannen/vrouwen. Daarnaast is het ook de taak van de ouders om hun kinderen te beschermen!
In dit geval komt deze 19jarige volwassen vrouw op vele vlakken tekort. Ze zit duidelijk met agressie die ze niet onder controle krijgt, daarnaast zou het kind moeten beschermd worden tegen de moeder? Dit kan toch niet meer.
Als ouder is het vaak niet gemakkelijk. Kinderen kunnen al wel eens het bloed onder je nagels onderuit halen. Dit wil niet zeggen dat je het recht hebt om je kinderen te mishandelen. Als ouder hoor je volwassen te zijn en zou je op de 2de orde moeten kunnen denken. Je moet die frustratie aan de kant kunnen zetten en stil staan bij het feit dat het om je kind gaat. Ouders die hun kinderen mishandelen zouden zware straffe moeten krijgen! Ze verdienen het niet om kinderen te hebben! Of de vrouw/man in kwestie nu 15j, 30j of 50j is!
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2011, 12:54
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Blijkbaar zijn tienermoeders slechte ouders. Ik heb al van verschillende mensen gehoord: 'Kijk daar, een tienermoeder, ocharme dat kind.' WAT??? Al die vooroordelen over tienermoeders. Ik vind ze echt niet kunnen. Ik ken verschillende moeders die hun kind voor hun achttien hebben gehad en om eerlijk te zijn, vind ik die moeders echt super. Ook hun kinderen zijn de max.
Het is voor tienermoeders niet gemakkelijk om een kind op te voeden. Ze zitten meestal zelf in hun pubertijd en moeten daarbij nog een kind opvoeden. Ze hebben dan al dan niet ondersteuning van ouders of vriend. Ik moet zeggen dat ik het grootste respect heb voor deze vrouwen.
Als ik dit artikel lees, zie ik over het tienermoeder en lees ik de rest van de tekst. Je ziet dat wat de vrouw doet echt verkeerd is. Maar komt dit alleen voor bij tienermoeders? Ik dacht het niet. Kindermishandeling is een veel voorkomend fenomeen. Zoals Sabrina zegt, het komt voor bij ouders van alle leeftijden. Het is gewoon slecht opvoeden in de ergste vorm. Laat de ouders van het mishandeld kind hier maar zwaar voor opdraaien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.