actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2011, 10:41
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
New Yorkse politieagenten lopen tegen de lamp

Zestien New Yorkse politieagenten moeten zich wegens bedrog voor de rechter verantwoorden omdat ze bekeuringen van hun vrienden hadden geannuleerd. Volgens The New York Times liep de stad zo inkomsten tot 2 miljoen dollar (1,4 miljoen euro) mis.
Bij de 'vriendendiensten' was ook de vakbond van de New Yorkse politie (Patrolmen’s Benevolent Association) betrokken.

Een van de ordehandhavers liet het volgens de aanklacht niet alleen bij bekeuringen. Hij hielp bij een geveinsde heroďnesmokkel en wilde daarmee 20.000 dollar verdienen. Het ongeluk wilde dat hij niet met misdadigers maar met vermomde speurders te doen had. Ondanks alles hielden hij en de andere aangeklaagden, onder wie ook een agente, tijdens hun eerste verhoor vrijdag in de Bronx vast aan hun onschuld.

Mening: Een politieagent heeft meer dan wie dan ook een voorbeeldfunctie voor de maatschappij. Daarbuiten moet hij ook, zoals elke ambtenaar, zijn werk en privé gescheiden kunnen houden. Als hij/zij aan geen van deze voorwaarden kan voldoen, is het uitgesloten dat hij/zij bij de politie kan blijven werken.

Wat moet de maatschappij nu wel niet denken? ' Als de politie dit mag , wij dan ook?'.

Bron: www.DeStandaard.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2011, 14:47
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Ik deel mijn mening volledig met Thomas. Als de politie ( de mensen die de drugshandel tegen moeten houden ) zelf drugs gaan handelen vind ik dat we volkomen verkeerd bezig zijn. Deze mensen zouden ons moeten beschermen in plaats van deel te nemen aan de misdaad.

Ik vind het ook ergens wel jammer dat dit in de media geraakt is want ik heb het gevoel dat ze zo precies paniek willen veroorzaken bij de bevolking. Na het lezen van dit artikel stelde ik me dan ook de vraag “Bij wie zijn we nu nog veilig deze dagen?”. Ik denk dat vele mensen dit gevoel ook voelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.