actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2011, 19:16
Kira-Lynn.Moris Kira-Lynn.Moris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Booischot
Posts: 23
Bende oplichters hield vier mentaal gehandicapten gevangen in schuilkelder

Bende oplichters hield vier mentaal gehandicapten gevangen in schuilkelder

De politie van Philadelphia heeft foto's van een schuilkelder vrijgegeven waarin vier mentaal gehandicapten sinds begin oktober gevangen zaten. Ze zaten daar vast zodat drie verdachten de cheques die de slachtoffers kregen van de sociale zekerheid, konden incasseren.

De nauwe, 1,82 meter hoge en 4,6 meter brede kelder zat verstopt achter een stalen deur in de kelder van een appartementsgebouw in de buurt Tacony in Philadelphia. Volgens de agenten stonk het er naar urine en uitwerpselen. Vier volwassenen, van 29 tot 40 jaar en met het mentale gestel van een tienjarige, werden er sinds begin oktober vastgehouden en kregen van hun gijzelnemers slechts één keer per dag wat brood en water. "Onmenselijk, verschrikkelijk", waren de woorden van Charles Ramsey, politiecommissaris van Philadelphia. "Heel angstaanjagend dat mensen dit andere mensen kunnen aandoen."

Nog vijftig anderen

De drie verdachten -bendeleidster Linda Ann Weston, haar vriend Gregory Thomas en diens handlanger Eddie Wright - hangen verschillende aanklachten boven het hoofd. Ze zouden uit geweest zijn op hun sociale uitkeringen. De politie vond de nodige documenten bij de gijzelnemers terug om die cheques te kunnen innen. Verontrustend was ook dat ze niet alleen over de papieren beschikten van de vier slachtoffers, maar nog van vijftig anderen. Ze zouden dus plannen gehad hebben om nog veel meer gehandicapten te gijzelen. De bende kent zijn roots in Texas, verhuisde dan naar Florida waar ze een jaar verbleef tot ze voor Philadelphia koos.

Goedgelovig

Televisiezender KWY 3 News haalde al enkele slachtoffers voor hun camera. "Dat was echt slecht van haar, dat was verkeerd", zei een van de vier. "Een keertje kon ik ontsnappen naar het huis waarin ze woonden maar ze wisten me terug te pakken." Een ander slachtoffer luistert naar de naam Herbert Knowles uit Virginia. "Hij was erg naïef en goedgelovig", aldus zijn grootmoeder Ella Louise Davis, die vertelde dat de 40-jarige man enkele jaren geleden was weggelopen en sindsdien niet meer gesignaleerd is. "Mensen konden hem vanalles wijsmaken."

Een ander slachtoffer blijkt de 29-jarige Tamara Breeden te zijn. Zij werd door haar familie in 2005 als vermist opgegeven. De politie heeft de identiteit van het vierde slachtoffer nog niet vrijgegeven. (odbs)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...uilkelder.dhtml

Mening:
Ik vind het schokkend dat sommige mensen tot zoiets in staat zijn. Er zijn mensen die weinig geld hebben, maar moet je daarom gehandicapte mensen opsluiten om zo hun geld te bemachtigen? Ik kan niet snappen waarom je zoiets doet. Mensen zo behandelen, en dan nog diegenen die minder goed functioneren, vind ik heel laag! Ga gewoon voor je eigen geld werken! Ik hoop dat ze de verdachten te pakken krijgen, zodat ze voor de rest van hun leven klusjes kunnen uitvoeren!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.