actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 17:41
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Kinderrechter uit Texas ranselt gehandicapte dochter af

Opgepast: Zeer erge beelden, niet voor gevoelige kijkers!

Het nieuwsbericht:
http://www.youtube.com/watch?featur...d&v=Wl9y3SIPt7o
De schokkende video van hierboven dateert van zeven jaar geleden uit het Amerikaanse Texas, maar is door de moegetergde dochter Hillary nu online gezet. Haar vader William had haar 'betrapt' op het gebruik van internet om video's en muziek te downloaden. Des te frappanter is dat William jeugdrechter is en zijn dochter een hersenverlamming heeft, een aangeboren psychische stoornis waardoor ze een onstuitbare passie voor technologie heeft.

De manier waarop William zijn dochter straft, tart alle verbeelding. Zonder enige vorm van medelijden slaat hij haar meerdere keren met zijn riem. Terwijl ze het uitschreeuwt van de pijn, draagt hij haar op zich om te draaien voor nog meer van hetzelfde. De man beveelt ook dat zijn vrouw moet meekijken en haar ook mee moet afranselen. Wat William niet wist, was dat Hillary -als echte techneut- het trieste schouwspel had opgenomen met een webcam.

Toen William zijn dochter onlangs nog eens uitschold voor het vuil van de straat, oordeelde Hillary dat het genoeg was en bracht ze de video naar buiten. "Na een eindeloze reeks van vernederende woorden van mijn vader aan de telefoon, kon ik het niet meer aanhoren en zette ik het filmpje online. Nu heb ik er spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan", aldus Hillary. Een vriend van Hillary, Andre Bardin, bevestigt: "Dit is de stem van kinderrechter Williams Adams, zijn gedragingen en zijn huis."

Excuses van moeder
Op Facebook werd al een pagina opgericht waarop opgeroepen wordt om de man niet te herverkiezen. Iets waarvoor ook dochter Hillary pleit. "Rechter Williams Adams moet zo ver mogelijk van ons rechtssysteem blijven. Als ouder kan hij niet eens de juiste straf bepalen. Laat deze man nooit nog verkozen worden. Zijn 'oordeel' is een echte farce."

Zijn vrouw is na de geweldplegingen van William uit het huwelijk gestapt en heeft zich al bij haar dochter geëxcuseerd. Voor haar aandeel in de feiten en omdat ze het nooit gemeld heeft.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ochter-af.dhtml

Mening:
Ik vind het zeer erg dat dit kon gebeuren en hoop dat beide ouders een zeer harde straf krijgen. Ik hoop ook dat het meisje genoeg psychologische hulp krijgt en dat ze er dan weer bovenop zal komen. De moeder had dus al haar excuses aangeboden en is uit het huwelijk gestapt. Dit zal het meisje al een beetje steun geven, maar ik vind toch dat de moeder een bijna even grootte straf zou moeten krijgen als de vader. Ze had niet alleen gekeken en niets gezegd tegen de autoriteiten, ze had ook zelf vrijwillig meegedaan met de 'foltering'.

Soms denk ik echt wel dat alle 'rednecks' in de Verenigde Staten (en vooral in Texas) domme sadisten zijn, die totaal niks van nut geven aan deze wereld. Het feit dat deze man dan ook nog een kinderrechter was, maakt mijn beeld van de Verenigde Staten alleen maar erger. Maar het ergste van al vind ik nog dat ze dit pas na zeven jaar heeft meegedeeld. Ik wil totaal geen schuld geven aan het meisje, ze heeft veel moed getoont door het filmpje te posten. Maar stel u eens voor, na dit te hebben gezien; deze gruwelijke, middelleeuwse 'foltering'. Dat ze dit dan voor meer dan zeven jaar lang heeft moeten verdragen. Zoveel pijn dat ze heeft moeten verdragen, zoveel lijden...

Laatst aangepast door Willem.Van.den.Broeck : 2nd November 2011 om 18:10.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2011, 14:02
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
In het volgende artikel staat dat de jeugdrechter waarschijnlijk niet wordt gestraft voor zijn daden omdat de feiten verjaard zijn.
Dit is verkeerd, er zijn bewijzen waar duidelijk te zien is hoe vader en moeder hun dochter afranselde, moet je dit zomaar in de doofpot steken? Het meisje heeft eindelijk de moed gevonden om met deze beelden naar buiten te komen, het is gewoon onrechtvaardig.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...te-zetten.dhtml
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th November 2011, 14:08
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Dat er geen straf komt omdat de feiten verjaard zijn kan voor mij echt niet door de beugel. Er zijn duidelijke beelden van de misdaad en toch komt hij er gewoon mee weg. Misschien is het tijd om het rechtssysteem aan te passen zodat feiten niet meer kunnen verjaren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th November 2011, 19:27
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
Er wordt al jaren enorm veel kritiek gegeven op het rechtssysteem. Het is een jammerlijke zaak dat hier geen gehoor aan wordt gegeven, zowel in ons eigen land als in het buitenland. Natuurlijk mogen wij niet veralgemenen en elke jeugdrechter afschieten als een agressief persoon, maar misschien moet er betere screenings komen voor de betreffende opleidingen. Mensen die kiezen voor deze studies moeten zich BOVENAL bewust zijn van hun plichten, waaronder in dit geval de veelbesproken voorbeeldfunctie.

Natuurlijk zijn dit soort 'oplossingen' (vb. aanpassen rechtssysteem, verbeterde screenings,..) achteraf gemakkelijker gezegd dan gedaan, het is zeer jammer dat in onze moderne samenleving alle oplossing vaak te laat komen, of dat mensen eerst iets aan de lijven moeten ondervinden, voordat er pas ingegrepen wordt.

'Voorkomen is beter dan genezen' is de boodschap, en hoewel het merendeel van de wereldbevolking deze mening deelt, blijven gruwelijke wantoestanden toch bestaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.