actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2011, 20:57
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Vier mannen opgehangen na groepsverkrachting in Iran

Vier Iraniërs die schuldig bevonden werden aan een groepsverkrachting in Khomeiny-Shahr, een stad in het centrum van het land, zijn vanochtend in het openbaar opgehangen. In mei vielen vijftien mannen met messen en dolken een villa in de buurt van de stad binnen tijdens een feestje. Ze bonden de mannen vast en namen de vrouwen mee om hen te verkrachten. Vier mannen, tussen 20 en 25 jaar oud, werden veroordeeld voor ontvoering, gewapende overval en verkrachting. Vijf andere beschuldigden in de zaak kregen 28 jaar cel, nog vier mannen zijn op de vlucht. Twee anderen werden onlangs opgepakt, zo melden Iraanse media.

Sinds het begin van het jaar werd in Iran al 223 keer de doodstraf uitgevoerd, zo berekende het Franse persbureau AFP op basis van onvolledige gegevens die de lokale media publiceerden. In 2010 telde de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch 388 executies, terwijl Amnesty International er 252 noteerde.

In Iran worden wereldwijd samen met China, Saoedi-Arabië en de Verenigde Staten het meeste aantal mensen geëxecuteerd. Volgens de sharia, de islamitische wet, staat op doodslag, verkrachting, gewapende overval, drugstrafiek en overspel de doodstraf. (afp/lpb)
HLN, 12/10/11 10u59

Ik vind het terecht dat de mannen gestrafd worden voor deze daad. Ontvoering, gewapende overal én verkrachting is een grote misdaad.
Ik vraag me wel af waarom slechts 4 de doodstraf kregen en andere 5 28 jaar cel? En of ze dan ook 28 jaar de cel in zullen gaan. Je hoort vaak genoeg dat mensen levenslang krijgen en na een aantal jaren al de cel uitmogen wegens goed gedrag. Mensen die zulke daden plegen horen de gevolgen te dragen van hun daden. In België worden zulke daden niet hard genoeg gestrafd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2011, 19:54
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Ik heb gedeelde gevoelens...

Langs de ene kant ben ik blij dat ze zijn opgepakt en terecht gesteld.
Ontvoering, gewapende overal én verkrachting vind ik zowiezo al zeer erge misdaden (waarvan natuurlijk verkrachting nog het ergste van al is), en dus denk ik persoonlijk dat dit goed is afgehandeld.

Maar aan de andere hand, hoe zeer ik ook wil dat mensen een gepaste straf krijgen en ik persoonlijk vind dat soms de straf kan opstapelen tot de doodstraf. Toch ben ik over het algemeen tegen de doodstraf, vooral omdat elk rechtsysteem, maakt niet uit van welk land, zijn fouten heeft. En natuurlijk zijn er nog verschillende andere factoren die niet worden meegerekent in de uiteindelijke oordeling van de straf.

Gemixte gevoelens, zéér gemixte gevoelens...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th October 2011, 21:15
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Ik vind dit zeker een terechte straf. Deze Iraniërs hebben ook geen rekening gehouden met de levens van de mensen die ze verkracht hebben. Dus waarom zouden ze nu rekening moeten houden met de Iraniërs.

Ik kan me langs de ene kant wel vinden in de mening van Willem, want je hoort wel vaker dat het gerecht fouten maakt. Maar ik denk dat het hier wel duidelijk is, dat de misdaden echt gepleegd zijn. Er zullen genoeg getuigen zijn geweest vermoed ik.

Mensen die zo misbruik maken van een ander zijn leven, verdienen de doodstraf!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.