actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2011, 14:15
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Kerk "leert kanker te genezen en doden te doen herrijzen"

Kerk "leert kanker te genezen en doden te doen herrijzen"

De 'School of the Supernatural', een op het evangalie geïnspireerde nevenbeweging van de Hillsong Church in Australië, biedt een cursus aan waarin je de kracht aangeleerd wordt om kanker te genezen, vrouwen zwanger te laten worden en doden weer tot leven te brengen. Van 'bovennatuurlijk' gesproken.

Zeventig deelnemers hebben al bevestigd voor de cursus, die een half jaar duurt en waarin je dus leert mirakels uit te voeren. Place to be is Brisbane, aan de andere kant van de wereld. Maar de leer zelf is gebaseerd op de evangelische kerk van Bethel en haar controversiële leider, Bill Johnson, uit de VS. Hij zal zich zelf via dvd's tot de cursisten richten.

Volgens organisator Westlife Church hebben er zich al een aantal mirakels voorgedaan in de kerk en is er hoop dat de 'School of Supernatural Evangelism' nog meer in petto heeft. Hun website stelt het als volgt: "De bovennatuurlijke scholen zijn bedoeld om de studenten van het materiaal te voorzien om te leven en te handelen in het bovenatuurlijke via de leer van de Bijbel en via praktische toepassingen, om Gods Rijk op Aarde aan het werk te zien." (jv)


BRON:


EIGEN MENING:


"Oh my god!" is mijn eerste reactie na het lezen van dit artikel. Dit is echt belachelijk gewoon. Men geeft mensen met kanker hoop om op deze manier te genezen, terwijl dit bijna onmogelijk zal zijn. Ik kan begrijpen dat dit voor deze mensen misschien een laatste toevlucht is als andere zaken zoals medicatie, chemo, ed. niet kan helpen. Maar ik vind het onbegrijpbaar dat deze 'organisatie' dit op deze manier 'verkoopt'. Ook geven ze 'valse hoop' om vrouwen zwanger te maken en doden weer levend te maken. Waar zijn ze mee bezig?! Als dit al gebeurt, is dit door een mirakel en zal dit zeker niet het gevolg zijn van deze soort cursus.

Ik vind dit zo een beetje zoals de getuigen van Jehovah. Ze interpreteren de Bijbel letterlijk en dat is niet de bedoeling! We moeten ons leven vergelijken met de Bijbel en lessen trekken uit deze verhalen. Maar om dit zo letterlijk te interpreteren...? Deze mensen zijn duidelijk verkeerd bezig.

Deze scholen en cursussen zijn bedoeld om Gods Rijk op Aarde aan het werk te zien. Ik ben hier totaal niet mee akkoord. Op deze manier zien we Gods Rijk op Aarde helemaal niet aan het werk.

Onze aarde, namelijk het 'Koninkrijk van God', is een geschenk dat wij hebben gekregen van onze Heer. Het is een soort utopie, namelijk een ideale staat met een perfecte samenleving, waar wij naar moeten trachten te streven. Het is belangrijk om hier naar te streven en om dit te 'proberen'. Als iedereen dit probeert, zou onze aarde een ideale samenleving kunnen zijn waar enkel vrede en liefde heerst. Dit is toch de fantasie / droom van elke (normale) burger om in zo'n samenleving te kunnen leven! Jezus, onze voorganger heeft ons het voorbeeld gegeven hoe we dit kunnen proberen.

Zoals Omraam Mikhaël Aïvanhov reeds zei: "Het koninkrijk van God is een utopie. Dit is het enige ideaal dat de moeite waard is om je leven aan te wijden. Of het werkelijkheid zal worden is niet van belang. Alleen de inspanning om hieraan te werken telt."
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2011, 18:51
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
Pure geldklopperij vrees ik. Ik denk toch niet dat Bill Johnson zijn dvd's gratis zal verspreiden. Heeft hij trouwens al eens bewezen dat hij dat kan, bv. doden weer levend maken? Als het trouwens mogelijk is om op te staan uit de dood, dan is er aan Jezus' verrijzenis (de kern van het christelijke geloof) niets speciaals en dan is het christendom dus nergens op gebaseerd. Dat is volgens mij toch niet de boodschap die de 'Westlife Church' wil uitzenden.
Het is jammer dat er mensen zo wanhopig zijn dat ze zich richten op zo'n sekte, want met echt geloof heeft dit weinig te maken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th May 2011, 07:50
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Toch spijtig zat zulke dingen gebeuren in naam van de Kerk.Die mensen zullen echt hopen dat ze via het bovennatuurlijke mirakels kunnen verrichten. De kans dat ze teleurgesteld worden, is wel heel groot. Ik ga ook akkoord met wat Sara zegt: als opstaan uit de dood het normaalste van de wereld is, is Christendom op niet gebaseerd end dus eigenlijk ook niets waard. Dat zal inderdaad niet de bedoeling zijn van de bedenkers van dit hele gedoe. Ach ja, het zal niet de eerste heel zijn dat zulke praktijken zich voordoen zeker.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th May 2011, 09:49
Hanne.Hofkens Hanne.Hofkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Weelde
Posts: 70
Zoals Nathalie zegt, is dit niet de eerste keer dat zulke praktijken zich voordoen.
Ik sluit me ook volledig aan bij Sara en Veronique.
Ten eerste wie gelooft nu zoiets en ten tweede: wie wil daar nu zoveel geld aan geven? Ok, als je nu eenmaal in iets gelooft, heb je hier veel geld voor over maar ik denk dat we de mensen hier juist attent op moeten maken, op al dat geld klopperij. Zoals Sara al zei zullen de dvd's niet gratis verspreid worden en dus zal de cursus ook niet goedkoop zijn.
Maar ach, als de oprichter denkt dat hij de nieuwe God is, zal hij wel snel met zijn neus op de feiten gedrukt worden!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th May 2011, 11:10
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
Een geloof dat zijn leer verkoopt voor veel geld is pure afzet. Het is profiteren van mensen en ze doen geloven dat wanneer ze een DVD kopen ze er beter van worden. Schandalig dat geloof zo gebruikt kan worden.
Spijtig genoeg zijn er zo genoeg "geloven" die voorwerpen verkopen, en hoe krachtiger het voorwerp, hoe duurder. De mensen die meestappen in zo'n geloof zijn dan toch naïef, dat ze niet inzien dat je geestelijke waarden niet kunt afkopen met materiële zaken!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th May 2011, 11:42
elien.leys elien.leys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lille
Posts: 58
Als ik dit lees denk ik inderdaad net zoals Véronique Segers 'Oh my god' Wie gelooft nu zo iets???? Maar voor mij bewijst dit ook dat mensen nog steeds geloven, in God of gewoon in hoop. Mensen willen niet zomaar hun leven opgeven aan kanker of dergelijke, ze willen hopen dat er beterschap is, dat ze dit te bocen kunnen komen. En misschien is dit voor deze mensen de manier? Idereen verwerkt zulke dingen op zijn eigen manier...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 21st September 2011, 21:26
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Kerk "leert kanker te genezen en doden te doen herrijzen"

De kerk is de laatste tijd in de media vaak in een negatief daglicht geplaatst, meestal terecht. Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het ook schandalig wat er allemaal boven water is gekomen, om nog maar te zwijgen over datgene dat mee het graf zal ingaan! Maar natuurlijk blijft het geloof nog steeds een belangrijke mijlpaal in het leven van de gelovigen. Om dit nu op een positieve manier in de verf te zetten, probeert mensen te overhalen tot onzinnigheden zoals een cursus volgen waarbij je mirakels kan verrichten zoals 'God himself' het zou doen en willen. Dit vind ik persoonlijk ook een stap te ver! Gelovig zijn doe je op een eigen manier, en je mag dit verkondigen aan anderen, maar er zijn natuurlijk wel grenzen! Op deze manier wil de geloofsgemeenschap als het ware reclame maken voor het geloof, maar het enige wat zij doen is om het geloof voor de buitenwereld gewoon puur staan belachelijk maken! Dat gaat in hun eigen nadeel spelen. Iedereen heeft zijn vorm van geloof, we moeten dat respecteren, maar niet op deze manier waar anderen worden belachelijk gemaakt terwijl zij het oprecht menen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.