actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Als we maar kunnen lachen...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2014, 21:05
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Deze spin doet flikflaks

Deze spin doet flikflaks

In Marokko hebben wetenschappers een wel heel speciale spin ontdekt. De Cebrennus Rechenbergi beweegt zich op een acrobatische manier voort met flikflaks.
De spin beweegt zich echter niet altijd op die wijze voort. Pas wanneer het dier zich bedreigd voelt, zet het zich af en katapulteert het zichzelf in de lucht. Op die manier kan de spin tot twee meter per seconde afleggen. Helaas is er ook een keerzijde aan de medaille: als de spin haar kunstje vijf tot tien keer per dag opvoert, sterft ze.

De ontdekking van de Cebrennus Rechenbergi kan in verschillende wetenschappelijke disciplines een belangrijke rol spelen. Die techniek kan later worden toegepast in de landbouw, op de bodem van de oceaan en zelfs op Mars. Wetenschappers hebben nu al een robot ontworpen die zich op dezelfde manier voortbeweegt.

Filmpje: http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/D...flikflaks.dhtml

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/D...flikflaks.dhtml
Datum: 06/05/2014 om 15u 45


Mening

Nog nooit zag ik een spin flikflaks doen. Toen ik het filmpje zag vond ik het heel grappig. Persoonlijk ben ik bang van spinnen, dus als ik een spin zou zien die een flikflak doet, ga ik erg schrikken. Spinnen zijn snelle en kleine dieren die meer kunnen dan we zouden denken. In het artikel staat dat een spin niet te veel flikflaks mag doen, anders gaat de spin dood. Dit lijkt mij ergens wel logisch. Een spin is een klein diertje en dit klein diertje kan niet voldoende energie produceren in het lichaam om zo’n bewegingen frequent uit te voeren. In het artikel staat ook dat deze bewegingen een belangrijke rol kunnen spelen in de wetenschap. Het kan misschien toegepast worden in de landbouw, op de bodem van de oceaan en zelfs op Mars. Ik vraag mij af hoe deze robots eruit zullen zien. Misschien worden deze robots wel wereldberoemd! Alles is mogelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.