actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Als we maar kunnen lachen...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2014, 15:57
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
School gebruikt overleden leraar als biologieskelet

Iedere school heeft er eentje: een skelet om de anatomielessen op te vrolijken. Alleen heeft de Puchenii Mosneni School in Roemenië eentje dat wel erg opvalt.

Advertisement

Het skelet is namelijk het echte geraamte van de overleden leerkracht Alexandru Grigore Popescu. De man stond jarenlang voor de klas en werd zelfs schoolhoofd. Toen zijn laatste dagen naderden, liet hij in een testament optekenen dat hij graag het schoolskelet zou worden ‘zodat hij dicht bij zijn leerlingen kon blijven’. De school voegde daarop de daad bij het woord in de jaren ‘60.

Anno 2014 schrok de gezondheidsinspectie zich een hoedje toen bleek dat het geraamte menselijk was. Ze namen het hebbeding meteen in beslag om het te controleren op bacteriën of ziektes. Toen bleek dat het skelet veilig was, werd het terug aan de school bezorgd.

bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141023_...biologieskelet?

mening:
Zoals het artikel aangeeft, gebruikt men in Roemenië een echt mensenskelet om de anatomie lessen 'op te vrolijken...' Leuk dat deze leraar zo gedreven is om zijn hele leven (en hetgeen wat erna komt) aan de school te wijten. Het is goed voor de leerlingen dat ze met echt authentiek materiaal kunnen werken, maar is hier de betrokkenheid niet ietsje te groot? Ik heb er een klein beetje mijn bedenkingen bij...

Laatst aangepast door R*bin.Claesen : 23rd October 2014 om 16:02.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2014, 16:44
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik twijfel eerder over de nieuwswaarde van dit artikel. Het doet me denken aan de categorie 'bizar' bij HLN.
In ieder geval, ik denk niet dat je als leerling aangenaam verrast zal zijn wanneer je verneemt dat dit skelet een echt skelet is van een oud-directeur van de school.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd October 2014, 20:12
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door J*roen.Bosmans
Ik twijfel eerder over de nieuwswaarde van dit artikel.
Niet twijfelen: BOECHT²!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th October 2014, 16:01
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Citaat:
Orgineel gepost door J*roen.Bosmans
Ik twijfel eerder over de nieuwswaarde van dit artikel. Het doet me denken aan de categorie 'bizar' bij HLN.
In ieder geval, ik denk niet dat je als leerling aangenaam verrast zal zijn wanneer je verneemt dat dit skelet een echt skelet is van een oud-directeur van de school.


Ik weet zelf ook dat dit geen maatschappelijk relevante waarde heeft. Dit is waarom ik het onder de categorie 'als we maar kunnen lachen..' heb geplaatst. Het leek mij dat hier 'de leuke en grappige' weetjes werden gegroepeerd. Of zit ik fout?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.