actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2017, 18:54
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Bart De Wever verbiedt bijeenkomst waar Turks politicus komt spreken

Een bijeenkomst in Berchem waar de topman van de Turkse extreemrechtse partij MHP zou komen spreken, mag niet doorgaan. Dat heeft de Antwerpse burgemeester Bart De Wever beslist.

De extreemrechtse Turkse partij MHP had vrijdag een bijeenkomst gepland in Berchem, waarop topman Ali Güler een toespraak zou houden. Na mondeling overleg met de politie lijkt het burgemeester Bart De Wever geen goed idee om die bijeenkomst te laten plaatsvinden.

‘De politie heeft een veiligheidsanalyse uitgevoerd en daaruit is gebleken dat de openbare orde mogelijk verstoord wordt’, aldus De Wever. ‘Daarom is het beter om de bijeenkomst te verbieden.’

Eerder al verboden

De stad Antwerpen had eerder al een campagnebijeenkomst van de Belgisch-Turkse Federatie, gepland op 19 maart, verboden. Dat is de Belgische tak van de Grijze Wolven, een extreemrechtse en nationalistische Turkse beweging.

Op die bijeenkomsten willen de nationalistische Turken campagne voeren voor het referendum dat op 16 april gehouden wordt. Daarop wordt gestemd over een grondwetswijziging die president Recep Tayyip Erdogan nog meer macht zou geven.

Vlaams Belang had maandag al laten weten dat een tegenactie zou organiseren op de bijeenkomst.

Nederland

In Nederland ontstond zaterdag heisa toen twee Turkse ministers de toegang tot het land geweigerd werd omdat ze campagne wilden voeren voor het referendum. Daar reageerde Turkije woedend op. Erdogan noemde Nederland een bananenrepubliek en riep internationale organisaties op om het land te boycotten.

Eigen mening: Ik dacht niet dat ik het snel eens zou zijn met Bart de Wever, maar nu vind ik wel dat hij gelijk heeft. Ik vind niet dat er hier campagne moet worden gevoerd voor iets wat er in Turkije gaat gebeuren. Er zullen wel inlichtingen zijn via sociale media, het internet en televisie. De opstanden in Rotterdam maken Wilders alleen maar populairder. De Turken komen hierdoor zeer negatief in beeld en ik weet niet of dat zo goed voor hen is. Hierbij komen vele vragen naar boven zoals de vraag of we de dubbele nationaliteit niet gewoon moeten afschaffen. Wat er in Turkije gebeurd moet niet worden doorgetrokken naar ons land vind ik.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170313_02777583 13/03/2017 De Standaard
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.