actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2017, 12:18
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Mexicaanse politicus beklimt grensmuur: ‘Nutteloos en absurd’

Een Mexicaanse parlementslid heeft een afscheidingshek beklommen op de grens tussen Mexico en de VS. Zijn doel? De Amerikaanse president Donald Trump duidelijk maken dat een muur niet werkt.

Braulio Guerra zei dat de muur beklimmen gemakkelijk was. Volgens hem is het plan van Donald Trump om een muur te bouwen dan ook absurd en weggegooid geld.

‘Ik kan gemakkelijk naar de VS oversteken, wat bewijst dat het totaal nutteloos en absurd is om een muur van 15 miljard dollar te bouwen’, zegt hij in een video die hij tijdens zijn actie heeft opgenomen.


Hij pleit voor een goede relatie met wederzijdse voordelen tussen beide buren. ‘Dat creëert jobs en vertaalt zich in economische ontwikkeling voor beide landen.’

In januari tekende de Amerikaanse president een executive order om met de bouw van een muur tussen beide landen te beginnen. Bovendien wil hij dat Mexico ervoor betaalt, wat de Mexicaanse president weigert.

In de VS leven naar schatting zes miljoen illegale Mexicanen, die er vaak al jaren verblijven maar nu plots geconfronteerd worden met het risico op uitwijzing. Mexico opent daarom juridische bijstandcentra in zijn ambassades en consulaten in meer dan 50 Amerikaanse steden, zo berichten lokale media. De bedoeling is om burgers bij te staan nu het immigratiebeleid in de VS een pak strenger is geworden.

Eigen mening: Zoals iedereen al maanden denkt en weet is de muur die Donald Trump wil bouwen onzin. Ik vind het goed dat deze man nog eens even wil aantonen dat een muur bouwen GEEN oplossing is voor de oversteek van Mexicanen naar Amerika. Het omdraaien naar iets positiefs en er een win-win situatie van maken zou misschien wel een beter idee zijn. De muur gaat zoveel geld kosten en volledig waardeloos zijn. Ik begrijp niet dat de Trumpaanhangers in Amerika dat niet beseffen. Ik leef mee met de Mexicanen in en buiten de Verenigde Staten. Hopelijk komt er voor hen snel duidelijkheid. Laten we hopen dat Trump zijn plan niet doorzet en als hij het dan toch doet dat we als wereld kunnen tonen dat het weggegooid geld was.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170305_02762836 De Standaard, 5/03/2017
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.