actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2017, 12:05
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Politie zoekt gewelddadige kunstdieven

Het Brusselse gerecht is op zoek naar een bende gewelddadige kunstdieven die al tweemaal zou hebben toegeslagen in Ukkel. Ze dreigen ermee om vingers van de slachtoffers af te snijden als ze niet meewerken.

Het eerste feit vond plaats op zaterdag 25 februari 2017, tussen 15.00 uur en 16.00 uur. De slachtoffers bevonden zich in hun woning in de Groene Jagerslaan toen de daders, 3 à 4 mannen, binnenvielen. De overvallers gingen er uiteindelijk vandoor zonder waardevolle voorwerpen maar namen de vlucht met de zwarte Volvo V60 van de slachtoffers. Die auto werd later diezelfde dag rond 19.45 uur teruggevonden in de Bosvoordsesteenweg in Elsene.

Op basis van de verklaring van de slachtoffers kon een robotfoto gemaakt worden van één van de daders, een man van vermoedelijk Noord-Afrikaanse afkomst. Hij was normaal gebouwd, tussen 1m70 en 1m75 lang en ongeveer 35 jaar oud. De man had zwarte ogen en kortgeknipt zwart haar. De daders verplaatsten zich met een witte HYUNDAI ix 35.

Het tweede feit vond plaats op 2 maart tussen 08.15 uur en 09.10 uur in een woning in de Hamoirlaan. De daders bedreigden de slachtoffers en konden met een omvangrijke buit vertrekken. Het ging om schilderijen van gerenommeerde kunstenaars, een postzegelcollectie en andere waardevolle objecten.

Eigen Mening: Kunst kan een heel grote waarde hebben waardoor dit een interessant voorwerp is om te stelen. Ik ken niets van kunst, maar als ik soms hoor voor welke bedragen schilderijen en beeldwerken worden verkocht is het begrijpelijk dat dat gegeerde stukken zijn om te stelen. Spijtig genoeg wordt dit vaak heel gewelddadig aangepakt. Hopelijk kunnen ze de dieven snel vinden. De robotfoto is een goede omschrijving van één van de daders. Ik vind wel dat robotfoto's van misdadigers meer verspreid mogen worden op bijvoorbeeld sociale media. Hiermee bereik je een groter publiek en dus meer kansen om de dader te vatten.

Bron: De Standaard 11/04/2017 http://www.standaard.be/cnt/dmf20170410_02826922
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th April 2017, 15:37
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Weelde
Posts: 125
Het is verschrikkelijk wat er soms met kunst gebeurd in het verleden en hoe deze behandeld werd. Denk aan de beeldenstorm (1566), al de kunst die verloren is gegaan in de tweede wereldoorlog, het gestolen paneel van de rechtvaardige rechters uit het Lam Gods van de gebroeders Van Eyck (vandaag 83 jaar geleden) en veel meer. Het is een schande dat we deze verloren kunst niet meer kunnen bewonderen. Ik vind het jammer dat er tot op de dag van vandaag mensen zijn die kunst niet appreciëren en enkel het geld erin zien.
Ik vind het jammer dat in dit artikel niet vermeld word om welke stukken en welke kunstenaars het gaat. Als dit een Rubens, Van Eyck, Picasso of andere grootmeesters van de kunst waren zou dit zeker vermeld worden. Ik wil hier meer over weten en ik hoop dat ze de gestolen kunst intact kunnen herwinnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.