actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th September 2005, 15:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Talking M. Moore nogal sarcastisch over New Orleansramp

Goed bezig, meneer Bush. Jammer van uw vakantie


GEACHTE heer Bush, enig idee waar onze helikopters waren, vorige week? Waar zou u ze toch verkeerdelijk kunnen geposteerd hebben? Heeft u nog hulp nodig om ze te vinden? Ik kon mijn wagen ooit eens niet terugvinden in een parkeergarage. Man, dat was balen.


Ook al een idee waar onze soldaten van de nationale wacht waren? We konden ze nochtans goed gebruiken vorige week.

Twee weken geleden was ik in het zuiden van Florida. Ik stond buiten toen het oog van de orkaan Katrina over mijn hoofd passeerde. Het was toen nog maar een orkaan van categorie 1, maar hij was toch al behoorlijk gemeen. Elf mensen stierven en heel wat huizen zaten zonder stroom. Die avond zei de weerman dat de storm op weg was naar New Orleans. Dat was twee weken geleden. Heeft iemand u daarvan op de hoogte gebracht? Ik weet dat u uw vakantie niet graag wou onderbreken en ik weet dat u niet graag slecht nieuws krijgt. Plus: er waren geldinzamelaars om naartoe te gaan en moeders van dode soldaten om te negeren en te bekladden.

Ik vond het vooral bijzonder hoe u, de dag na de orkaan, in plaats van naar Louisiana te vliegen, naar San Diego vloog, om te gaan feesten met uw zakenvriendjes. En laat niemand daarover kritiek spuien, de orkaan was immers voorbij, en wat kon u wel gaan uitrichten ter plekke? Uw vinger in de dijkbreuk stoppen?

En sla maar geen acht op degenen die vertellen hoe u precies het budget voor de geniesoldaten voor New Orleans deze zomer hebt teruggeschroefd, voor het derde jaar op rij. Vertel ze gewoon dat, zelfs al was er meer geld vrijgemaakt om de dijken te fiksen, er toch geen geniesoldaten zouden zijn geweest, want er waren belangrijker bouwwerken te verrichten, zoals die van de democratie in Irak!

Toen u dan eindelijk toch uw vakantiehuis verliet, was ik ontroerd door de manier waarop u de piloot van Air Force One eventjes hoogte liet minderen toen u over New Orleans vloog, om toch een glimp op te vangen van de ramp. Hé, ik begrijp best dat u niet kon stoppen, een megafoon grijpen, op wat puin gaan staan en de bevelhebber gaan uithangen. Been there, done that .

Er zullen er weer zijn die van deze tragedie een politieke kwestie willen maken en de ramp tegen u zullen gebruiken. Maar antwoord nergens op. Ook niet op die vervelende wetenschappers die voorspelden dat dit zou gebeuren omdat het water in de Golf van Mexico alsmaar warmer wordt en daardoor een orkaan als deze onvermijdelijk werd. Negeer hen en al hun broeikaseffect-opdondertjes.

Nee, meneer Bush, gewoon op koers blijven. Het is immers niet uw schuld dat dertig procent van New Orleans in armoede leeft of dat tienduizenden inwoners geen transport vonden om uit de stad te geraken. Komaan, ze zijn zwart! Ik bedoel, dit gebeurde wel niet in Kennebunkport, aan de Oostkust. Kunt u het zich voorstellen, blanke mensen vijf dagen lang laten zitten op het dak van hun huis? Laat me niet lachen! Dit heeft niets met ras of kleur te maken.

U doet dat goed, meneer Bush. U moet alleen nog een paar legerhelikopters zien te vinden om naar het Zuiden te sturen. Maar dat moet lukken. Als u nu eens doet alsof New Orleans en de Golfkust in de buurt van Tikrit liggen?

Michael Moore


www.michaelmoore.com


09/09/2005 Michael Moore

©Copyright De Standaard
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th September 2005, 15:07
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen

I love that man
__________________
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.