actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th January 2013, 11:35
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Australië getroffen door zandstorm

Australië wordt al dagenlang geteisterd door een verschroeiende hitte. Afgelopen weekend bereikte de temperatuur liefst 47 graden celsius. De westkust van het land kreeg intussen ook af te rekenen met een gigantische zandstorm.



Het risico op bosbranden blijft enorm hoog. "Geen enkele plaats ontsnapt eraan. Iedereen moet paraat blijven. Overal is er extreem droog, brandbaar materiaal. Het vuur ontstaat werkelijk heel gemakkelijk", zegt brandweercommandant Shane Fitzsimmons.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1312623/australie-getroffen-door-zandstorm-video.aspx


Mening: misschien is het de hoogste tijd dat we eens nadenken hoe we de wereld kunnen redden. Je merkt nu toch degelijk dat de opwarming van de aarde, steeds erger en erger wordt. De mensen en wij als bevolking moeten misschien dringen ingrijpen voordat er nog ergere dingen gebeuren. De bosbranden blijven er ook duren, dit is erg gevaarlijk en alsof dit dan ook niet genoeg is, komt er nog een zandstorm bij. Wanneer je er zelf woont en leeft, moet dit een verschrikkelijke ervaring zijn. De kans dat uw huis opgebrand wordt of dat je andere dingen verliest door deze toestanden is een hel. Stel u voor, dat uw kind buiten aan het spelen is en er komt een zandstorm aan zonder dat je het ziet. Dit moet toch een verschrikkelijke ervaring zijn. Ik hoop dat de mensen gaan beseffen dat heel de aarde op zen kop ligt. We moeten dringend ingrijpen voordat de toestanden in de wereld steeds erger worden. Kijk nu maar bij ons, nu krijgen wij ook nog sneeuw en dergelijke. Je merkt toch dat het helemaal veranderd is op de aarde. De sneeuw komt later, het wordt warmer in sommige landen,... . Volgens mij is het er ook bijna niet uit te houden van de warmte in Australië. Ik ben blij dat ik er op dit moment niet ben, want het zou een verschrikkelijke ervaring zijn denk ik. Maar mensen moeten beseffen dat we nu nog kunnen veranderen en ingrijpen om de aarde te redden!
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.