actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 08:43
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Steeds meer Pukkelpopgangers eisen geld terug en dreigen met rechtszaak

Steeds meer Pukkelpopgangers eisen hun geld terug. Organisator Chokri Mahassine krijgt maandag een aangetekende brief in de bus waarin tien festivalgangers ermee dreigen naar de rechtbank te stappen indien ze hun centen niet terugkrijgen. Dat schrijven Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen maandag.
Afgelopen zomer sloeg het noodweer toe op Pukkelpop. Op de eerste festivaldag vielen vijf doden. Het festival werd stopgezet. Als geste tegenover de duizenden mensen die een ticket kochten, maar daarvoor niets in de plaats kregen, stelde de organisator een tegemoetkoming voor in de vorm van drank- en eetbonnetjes.

Niet iedereen is daar echter tevreden mee. Steeds meer jongeren eisen hun geld terug en nemen daarvoor ook een advocaat onder de arm. Sommigen doen dat in eigen naam, anderen in groep.

Maandag krijgt Mahassine alvast een brief in de bus van tien misnoegde jongeren. Zij geven de organisator twee weken de tijd om de aankoopprijs van het festivalticket terug te storten.

Bron: Het Nieuwsblad; http://hetnieuwsblad.be/article/det...DMF20111114_001

Mening:
Ik snap niet goed dat deze jongeren hun geld terugvragen. De organisatie geeft ze al de kans op drank- en eetbonnetjes en toch vinden ze dit niet genoeg. De organisatie van Pukkelpop zelf heeft volgens mij de juiste beslissing genomen om het festival stop te zetten en door nu deze bonnetjes terug te geven krijgen de festivalgangers toch al iets terug. Maar als jongeren hier nog niet genoeg aan hebben en iedereen zijn geld gaat terugvragen dan komt er waarschijnlijk niet eens een volgende editie. Dat zou echt jammer zijn. Ik kan ook wel aannemen dat jongeren veel geld hebben betaald voor zo'n ticket en daarom wat geld terug willen. Maar dit kan in de vorm van drank- en eetbonnetjes. Oké, je hebt dan nog niet al je geld terug. Maar ik denk dat je al blij kan zijn dat je nog een deel terugkrijgt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2011, 09:10
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Begrip

Ik heb ergens wel begrip voor deze jongeren. Oké, ze krijgen drank- en eetbonnetjes ter compensatie voor hun vorige ticket, maar ze moeten ook nog wel een nieuw ticket kopen om hiervan gebruik te kunnen maken. Er zijn heel wat mensen die na de ramp van vorig jaar niet meer terug zullen keren, omdat ze er bijvoorbeeld vrienden of familie zijn verloren of vanwege de negatieve herrineringen hieraan. Deze mensen zijn niet met de bonnetjes die hen worden aangeboden.

Anderzijds begrijp ik dat het onmogelijk is van de tickets terug te betalen aan alle festivalgangers aangezien het volgende festival dan inderdaad niet meer van start kan gaan.

Het is een beetje een tweestrijd en er zal altijd wel iemand niet tevreden zijn met het resultaat...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th November 2011, 09:17
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Ik ga volledig akkoord met Stef,
Wat op Pukkelpop is gebeurd is tragisch maar niemand kan verantwoordelijk worden gesteld. Dus ook niet Chokri en heel de organisatie. Zij hebben waarschijnlijk nog meer geld verloren aan de tragedie dan de gemiddelde festivalganger zelf. Toch spannen ze zich in om de volgende editie te organiseren, en komen ze met een tegemoetkoming die waarschijnlijk het uiterste van hun budget vergt. Toch blijkt het dat voor sommige jongeren niet genoeg is. Ik kan begrijpen dat 160 euro veel is voor jongeren.

Maar om er een rechtzaak van te maken is gewoon belachelijk. Vooral wanneer het voortbestaan van Pukkelpop in gedrang komt. Het hele festival zou dan maar ten kosten moeten gaan van deze geldwolven. Ook nog het feit dat zoveel maanden na het drama er nog altijd zoveel ophef is over het geld en niet meer over de slachtoffers. Geeft de indruk dat de mensen tegenwoordig meer geven om het geld dan om de verloren geliefden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th November 2011, 09:20
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Ik denk dat de ouders die hun kind daar verloren hebben graag alle tickets zouden terugbetalen om hun kind nog maar eens 1 dag bij hun te hebben! Ik begrijp het wel vanuit het standpunt van de jongeren (ervoor moeten werken, enz. ) maar ik vind het dan de taak van de ouders om hun kinderen eens wakker te schudden dat niet heel de wereld om geld draait! Ik zou als ouder maar wat blij zijn als mijn kind ongedeerd thuis is gekomen die dag en zou bv voorstellen om een stukje van het ticket van volgende edititie bij te leggen op voorwaarde dat ze wel sparen of gaan werken voor het andere deel.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th November 2011, 09:43
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Ik sluit me volledig aan bij het initiatief van de Pukkelpoporganisatie. Iedereen zijn of haar ticket terugbetalen zou niet mogelijk zijn. Dan bestaat er inderdaad grote kans dat het festival niet meer zou doorgaan, of toch zeker niet de zelfde kwaliteit zou behouden.

Ik was zelf niet aanwezig dit jaar op Pukkelpop maar moest ik er toch geweest zijn zou het zelfs niet in mij opkomen om te protesteren tegen het initiatief van Chokri. Ik zou er ook niet aan denken om mijn geld terug te vragen. Je moet er rekening mee houden dat Pukkelpop enorme omkosten heeft moeten maken om buitenlandse topacts met heel hun entourage naar België te halen. Ik heb geen idee hoeveel je hiervoor op tafel moet leggen maar het is in ieder geval een aardige som. Naast de omkosten voor de bands moet je ook nog de omkosten voor alle werknemers op Pukkelpop erbij rekenen. Dat allemaal betalen met een omzet van amper 1 dag is onmogelijk. En dan nog tickets gaan terugbetalen? Lijkt me vrij irrealistisch. Je mag trouwens niet vergeten dat een ramp een geval van overmacht is waar dus niemand iets aan kan doen.

Om ten slotte nog even terug te komen op de reactie van Steffi: Deze drank- en eetbonnetjes staan niet op naam hoor. Ze zijn overdraagbaar. Als je zelf niet naar Pukkelpop gaat en je zit met een hoop bonnetjes in je handen kan je deze altijd doorverkopen aan mensen die wel naar Pukkelpop gaan. En als je wel gaat en je hebt een hele reeks bonnetjes in je bezit, spaar je bij mijn weten toch een hele hoop geld uit.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 14th November 2011, 13:47
kevin.vanderauwera kevin.vanderauwera is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 25
Ook ik kan me vinden in het initiatief van de organisatie. Wat gebeurd is op die bewuste dag, kan m'n omschrijven als een natuurramp en niet door de mens te voorzien. Ook voor de organisatoren was dit een fikse streep door de rekening. Zij stellen zich echter genereus op door de festivalgangers toch nog een compensatie aan te bieden, zij het niet in baar geld maar in de vorm van drank-en eetbonnen, die op hun beurt ook nog overdraagbaar zijn.

Ik denk dat de organisatie hun uiterste best gedaan hebben om de kerk in het midden te houden, en een goede algemene oplossing uitgewerkt hebben. Voor iedereen goed doen is immers onmogelijk!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 14th November 2011, 14:58
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
De mensen die in beroep willen gaan begrijpen de toch wel grote impact van de ramp op Pukkelpop niet echt. Ze mogen inderdaad al blij zijn dat ze zelf niet al te veel negatieve gevolgen hebben ervaren. Er blijven wel vijf doden en het is niet meer dan aanvaardbaar dat het festival voor dit jaar was afgeblazen en dat ze niet voor iedereen goed kunnen doen doormiddel van een terugbetaling van de tickets. Het alternatief dat is ingevoerd vind ik al meer dan voldoende als wederdienst voor diegenen die helemaal niet hebben kunnen genieten van het populaire festival. Daar komt nog bij dat er veel materiële schade geleden is waardoor men niet kan verwachten dat de tickets volledig worden terugbetaald. Ook de organisatoren proberen zo goed mogelijk uit het dal te kruipen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 16th November 2011, 09:56
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Mahassine: "Iedereen terugbetalen staat gelijk aan failliet van Pukkelpop"

Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine mag zich aan een aangetekende brief van minstens tien festivalgangers verwachten die met een rechtszaak dreigen als ze hun geld niet terug zien. "We hebben inderdaad al enkele brieven ontvangen", zegt Mahassine op Radio 1. "Maar wij staan recht in onze schoenen."
De klagende festivalgangers zeggen dat ze zich bedrogen voelen en kunnen zich niet tevreden stellen met de door de organisatie voorziene drank- en eetbonnen. "Hier was sprake van een duidelijke overmachtssituatie dus waren we helemaal niet verplicht om een compensatie te voorzien", zo verdedigt Mahassine zich in het Radio 1-programma Peeters&Pichal. "Toch hebben we beslist om een tegemoetkoming te voorzien voor quasi 100 procent van het bedrag van een ticket."

Mahassine benadrukt dat de festivalgangers de tickets zelf kunnen verkopen en zo hun geld kunnen recupereren. "Die formule is de enige mogelijkheid om Pukkelpop te doen blijven bestaan. Wij hebben een reservepot van 3,5 miljoen euro, maar als we iedereen moeten terugbetalen hebben we 11,5 miljoen euro nodig."

De organisator vindt het jammer dat "een aantal advocaten enkele festivalgangers achter zich willen krijgen om een zaak aan te spannen". "Die enkelingen mogen niet opwegen tegen de tienduizenden die zich wel tevreden stelden met de bonnen en zich al inschreven via onze website."

Mahassine hamert er tenslotte nog eens op dat de organisatie niets te verwijten valt en dat ze niet verplicht is om iedereen terug te betalen "omdat het festival niet afgelast, maar stopgezet is".

Bron:http://www.gva.be/nieuws/media-en-c...-pukkelpop.aspx

Mening:
Het is duidelijk zwart op wit, de tickets kunnen onmogelijk terugbetaald worden. Toch moeten sommigen zich weer belangrijk kunnen voelen.
Er is immers een compensatie voorzien die voor iedereen werkt. Moet het lot van het festival weer afhangen van een paar egoďsten die weer een speciale behandeling nodig hebben ?
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 16th November 2011, 11:32
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
Ik ga akkoord met de meningen van alle anderen. Deze mensen zijn gewoon aandachtzoekers. De ramp van Pukkelpop heeft voor vele zware gevolgen en ook de organisatie zit met de handen in het haar.
Ik vind het al zeer mooi dat de organisatie een tegemoetkoming probeert te regelen. Dit is zeker niet gemakkelijk na al het geld dat ze zijn verloren door de ramp. De drank-en eetbonnetjes vind ik zeer mooie alternatieven dus ik snap niet waarom sommige mensen hierover klagen. Deze bonnen kunnen evengoed doorverkocht worden aan andere festivalgangers en zo verdienen ze toch een mooie cent. De aanklagers zouden blij moeten zijn met de moeite die de Pukkelpop organisatie probeert te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.