actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 17:38
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
‘Amper één Belg op vijf gebruikt mobiel internet'

‘Amper één Belg op vijf gebruikt mobiel internet'

Het gebruik van mobiel internet ligt in België een stuk lager dan het Europese gemiddelde, ondanks een aanzienlijke penetratiegraad van mobiel internet. Dat blijkt dinsdag uit de jaarlijkse barometer van de informatie- en telecommunicatiemaatschappij door de FOD Economie.

De digitale kloof in ons land wordt steeds kleiner. ‘Slechts 14 procent van de Belgen heeft nog nooit internet gebruikt', zegt professor Alain Ejzyn van de Ichec Brussels Management School bij de voorstelling van de barometer. Het Europese gemiddelde ligt op 24,3 procent. De mensen die nog nooit internet gebruikten, stellen dat ze het internet niet nodig hebben (43 procent), het te duur vinden (27 procent) of er niet genoeg vaardigheden voor hebben (24 procent).

België scoort goed op het vlak van internetverbindingen. Zo is 74 procent van de internetaansluitingen bij de Belgische huishoudens in 2011 een breedbandaansluiting, terwijl het Europese gemiddelde 67 procent bedraagt. Daarnaast was begin dit jaar 98 procent van de Belgische bevolking en 92 procent van het grondgebied gedekt door mobiele 3G+-netwerken, terwijl de Europese dekking gemiddeld 89,9 procent haalt.

Begin dit jaar maakte amper één Belg op vijf echter ook effectief gebruik van dat mobiel internet. Het Europees gemiddelde ligt daar met 43 procent ver boven. Die achterstand kan verklaard worden door de tragere ontwikkeling of de kostprijs van mobiel internet in ons land. Met het succes van de smartphones wordt wel een groei opgetekend.

Meer dan de helft van de Belgen gebruikt het internet voor bankverrichtingen, wat meer is dan het Europese gemiddelde (36,5 procent). Bovendien gebruikte het afgelopen jaar 43 procent van de Belgen het internet om online aankopen te doen, ‘vijf procentpunt meer dan het jaar daarvoor', besluit Ejzyn.

Bron:
De Standaard http://www.standaard.be/mobilia/cnt...121120_00374953

Mening:
Dit artikel bewijst nog maar eens hoe belangrijk internet wel niet is in onze maatschappij. Als maar meer zullen we internet moeten gebruiken voor onze dagdagelijkse activiteiten. Als je ziet dat 43 procent van de Belgen het internet gebruikt om online aankopen te doen, vind ik dat wel veel. Ikzelf vertrouw deze zaken toch niet. Ik doe mijn aankopen liever op een klassieke manier. Het is een feit dat steeds meer mensen met fraude te maken hebben via het internet. En al deze dagdagelijkse activiteiten via het internet uitvoeren doen hier geen goed aan. Mijn moeder heeft het ook één keer met zulk een fraude te maken gehad. Gelukkig had ze dit snel door en was haar bankkaart al geblokkeerd voor het geld van haar rekening ging. Maar heel vaak is dit niet het geval.
Het gebruik van mobiel internet is meer ingeburgerd bij jongeren, maar ook ikzelf maar hier slecht weinig gebruik van. De oorzaak hiervan is, omdat het veel kost om op internet te gaan als er geen draadloos netwerk ter beschikking is. Het gebruik van mobiel internet zal pas hoger worden als je op veel meer plaatsen de mogelijkheid hebt om van zo'n draadloos netwerk gebruik te maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2012, 18:28
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
‘Amper één Belg op vijf gebruikt mobiel internet'

Het internet, het is me wat. Zoek het niet te ver. Onze school is het levende bewijs hiervan. Zonder een pc en internet ben je niets aan de hoge school. Zoals Hanne al vermelde is internet nu eenmaal nodig om mee te draaien in onze maatschappij.

Wat het mobiele internet betreft, vindt ik dit overbodige luxe. Ik heb het zelf op mijn gsm staan, maar gebruik het niet. Soms is het handig ja, maar zonder deze snufjes lukt het ook wel. Iedereen moet niet weten waar en wanneer ik overal ben. Er bestaan ook nog zoiets als privé.
Daarom denk ik dat nog niet iedereen overtuigd is van dit nieuw snufje. Dus persoonlijk verschiet ik niet van de titel '1 op 5 Belgen gebruikt mobiel internet.'
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.