actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 22:54
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Oudermoordenaar postte op Facebook dat hij ging genieten van weekend

Philippe Loodts, de man die zijn ouders vrijdagochtend het hoofd insloeg in hun woning in Hasselt, postte na die feiten op de sociale netwerksite Facebook het bericht dat hij ging genieten van zijn weekend.


Philippe (34) had financiële problemen en dat zou het motief geweest zijn voor de dubbele moord, die hij vrijdagochtend pleegde. Even na het middaguur veranderde hij zijn Facebook-status in "Weeeeeekend met mijn liefje".

Inmiddels zijn talloze verontwaardigde reacties van zijn vrienden en kennissen verschenen op het bericht.

Winterland
Volgens een anonieme bron ging de dader zondag nog gezellig naar 'Winterland', een kerstdorp op het Hasseltse Dusartplein. Hij zou helemaal in de wolken geweest zijn omdat hij een lief had.

Later die dag stak de man het huis van zijn vermoorde ouders in brand. Na een ondervraging bekende de man de moord en de brandstichting.
bron:www.gva.be
meningit kan toch niet dat je je ouders zoiets wilt aandoen en dat hij dan nog op zijn facebook durft posten dat hij gaat genieten van het weekend. Voor mijn part mogen ze dieje levenslang geven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2009, 19:20
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Twee dagen feesten na moord op ouders

di 08-12-2009
bron: GVA.be



ARTIKEL 1

Twee dagen feesten na moord op ouders

Philippe Loodts (34) uit Hasselt ging na de moord op zijn ouders twee dagen stappen met zijn vriendin Kelly Bervoets (24). Zondagavond stichtte hij brand in het huis van zijn ouders op de Andreas Vesaliuslaan nadat hij hen vrijdagochtend de schedel had ingeslagen met een stuk hout.

Vrijdag in de vroege ochtend was Philippe Loodts de slaapkamer van zijn ouders binnengeslopen en had hij hen het hoofd ingeslagen. Daarna trok hij twee dagen op de boemel. Met de bankkaart en in de BMW van zijn vader hing hij de grote jan uit. Hij trok met vrienden op en verbleef twee nachten met zijn vriendin uit Schoten in een hotel in Hasselt.

'Op de wii gespeeld'
Zondag trok het stelletje naar Blankenberge. ‘s Avonds ging hij een pint drinken op Winterland op het Kolonel Dusartplein in Hasselt waar hij opgebeld werd met de mededeling dat er een brand woedde in zijn huis. Een kwartier eerder had hij daar het bed van zijn ouders met benzine besprenkeld en het in brand gestoken. “We hebben het hele weekend niets aan Philippe gemerkt,” zeggen zijn vrienden.

Geldproblemen en de dreiging van zijn vader om hem uit het huis te gooien, liggen aan de basis van de dubbele moord.
KOSN/NV

--------------

ARTIKEL 2

Vriendin oudermoordenaar: "Het ging perfect"

De vriendin van Philippe Loodts, de man die afgelopen vrijdag zijn ouders in hun huis in Hasselt het hoofd insloeg en zondag het huis in brand stak, heeft voor het eerst gesproken over de feiten.

"Het ging goed tussen ons, het was perfect. Hij had zelfs al een appartement in Schoten gevonden", zei Kelly Bervoets op TVL en ATV. Maar in feite zat de man zwaar in de schulden. Hij leende geld van vrienden, maar kon dat nooit terugbetalen.

Bervoets zegt Loodts nog niet te hebben opgezocht in de gevangenis. "Dat kan ik nog niet aan. Ik ga een brief schrijven om te vragen wat hem bezielde, en hopelijk schrijft hij dan terug. En ik ga me door slachtofferhulp laten begeleiden."
Reconstructie

Deze week zou nog een reconstructie van de feiten plaatsvinden. Het parket heeft een informatiestop ingelast.





eigen mening:
Je ouders vermoorden omdat je in de schulden zit en omdat je alleen moet gaan wonen... Ik snap echt niet wat die man bezielde? Er bestaan verscheidene manieren om je financieel te laten helpen... denk maar aan het OCMW. Maar het probleem oplossen door iemand te vermoorden? NEEN! Zoiets kan echt niet door de beugel. En het ergste van al is dat hij er niets mee in zat. Hij is gewoon lekker gaan feesten met zijn vriendin in de dure wagen van papa. Deze persoon is het niet waardig om 'mens' genoemd te worden. Ik hoop dat hij levenslang krijgt! Weg steken & laten rotten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.