actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd February 2005, 13:23
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Coveliers start met 'rechts-liberale beweging'

Coveliers start met 'rechts-liberale beweging'

BRUSSEL - Ex-VLD'er en senator Hugo Coveliers stampt in de nabije toekomst een 'rechts-liberale beweging' uit de grond. Dat project moet tegen de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 uitmonden in een nieuwe partij. Dat staat te lezen in De Tijd en Het Nieuwsblad.

Coveliers besliste dat gisteravond op een vergadering met enkele medestanders.
De senator gaat de eerstkomende dagen een platformtekst schrijven samen met andere liberale groeperingen. Een naam voor de nieuwe partij is er nog niet. Het is zelfs nog niet zeker of Coveliers voorzitter wordt.

Wel zeker is dat Coveliers geen beroep aantekent tegen zijn uitsluiting uit de VLD.

22/02/2005 - kum


Ik heb serieuze bedenkingen med de zelfzekerheid van mijnheer Coveliers. Oké, de VLD is niet altijd correct geweest in de behandeling van deze persoon binnen de partij, en heeft hem weinig vrijheden gelaten, maar zijn reacties zijn naar mijn mening terecht maar erg dom geweest. Naar mijn mening is er echt geen behoefte aan een rechts liberale partij, en dat heeft de kiezer kunnen bevestigen met de deelname van de verkiezingen van het liberaal appel van Ward Beysen. Wat denken jullie?
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd February 2005, 13:36
Kevin van de Velde's Avatar
Kevin van de Velde Kevin van de Velde is offline
De Messias
 
Geregistreerd op: Feb 2005
Locatie: Herselt
Posts: 13
Dat denk ik ook. Het liberaal appel is niets geworden. Maar dat lag vooral aan hun beknopte programma denk ik. Ze hadden maar 7 doelstellingen tijdens hun eerste verkiezingen. Je moet mensen meer kunnen bieden dan dat.
Ik denk ook dat de meest rechtse kiezers tegen dan ook al naar het VB waren overgelopen. Ik geloof ook niet echt in een succes. De VLD zal wel weer een paar procent van zijn kiezers verliezen. Maar zolang Dedecker (zo noemt 'm toch he) bij de VLD blijft, zal de rechtse arm van de VLD nog wel een tijdje loyaal blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.