actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th January 2012, 12:14
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Minister-presidenten kennen Duitstalige gemeenten niet

Minister-presidenten kennen Duitstalige gemeenten niet

De minister-presidenten van Wallonië, Brussel en Vlaanderen kunnen hun geografische kennis over ons land nog wat bijschaven. Tijdens het VRT-programma 'Reyers laat' kregen Kris Peeters, Rudy Demotte en Charles Picqué de vraag om twee gemeenten uit de Duitstalige gemeenschap op te noemen. Alle drie moesten ze het antwoord schuldig blijven.

Het programma 'Reyers laat' bracht de vier minister-presidenten van ons land rond dezelfde tafel. Peeters, Picqué, Demotte en de Duitstalige minister-president Karl-Heinz Lambertz waren er het over eens dat de verschillende landsdelen elkaar best wat beter mogen leren kennen. Allen spraken overigens keurig Nederlands.

De deelstaten mogen volgens de vier ook meer samenwerken, geen van hen pleitte voor het einde van België. Waals minister-president Demotte zei geen weet te hebben van een beweging met hooggeplaatste Walen die een toekomst voor Wallonië zonder Vlaanderen en Brussel voorbereidt. De kranten Le Soir en De Standaard hadden gewag gemaakt van zo'n 'plan W'. (belga/dea)

Bron: HLN 13/01/12

Het houdt niet op. Topambtenaren die alleen in hun eigen taal kunnen communiceren en al 10 jaar de respektievelijke wet aan hun laars lapten en nu minister-presidenten die geen kaas gegeten hebben van de basiskennis van hun vaderland. Wat is de oorzaak? Leven we dan in zo'n groot land? Duitse gemeentes? 'Keine Ahnung'. Al goed dat ze er zelf mee kunnen lachen. Persoonlijk vind ik dat je dit als minister-president niet kan maken. Onze landgenoten in Eupen en Bütgenbach zullen zich waarschijnlijk bulderend van het lachen op de billen gekletst hebben. Ik kan mij soms niet van de indruk ontdoen dat deze mensen er nooit echt bijhoren. Betalen zij dan ook geen belastingen? Het is misschien stout, maar ik stel mij ook de vraag of onze koninklijke familie de Duitse taal kent.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.