actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 08:21
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Bollywoodster heeft spijt van vluchtelingen-T-shirt

De populaire Bollywoodactrice Priyanka Chopra heeft zich verontschuldigd nadat ze met een ‘ongevoelig’ T-shirt op de cover van een reismagazine stond.

De 34-jarige actrice en ex-Miss Universe droeg een T-shirt met de woorden migrant, vluchteling en buitenstaander doorkruist terwijl het woord reiziger overbleef.

Het magazine kondigde het nummer aan op twitter met de tekst: ‘Moedig en onbevreesd, @priyankachopra maakt een statement op de cover van ons zesde jubileumnummer. WaaromWeReizen.’

Zowel de actrice als het Cone Nast Traveller-magazine kreeg kritiek. Velen wezen erop dat vluchtelingen zijn geen keuze is. De boodschap was ‘geprivilegieerd’.

Chopra, die ook ambassadrice is voor Unicef, zei dat de boodschap gericht was tegen racisme en dat ze verkeerd werd begrepen. ‘Ze zeiden dat ze xenofobie wilden aankaarten’, verklaarde ze. ‘En ik ging daar in mee. Ik heb veel spijt voor het feit dat mensen gekwetst zijn. Het punt dat het magazine wilde maken was positief.’

Het magazine zelf reageert dat de boodschap gericht was tegen stereotypes en hoe mensen die gelabeld worden als migranten en vluchtelingen xenofobie in de hand werken.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161018_02525310
Eigen mening: Een dubieuze boodschap zonder enige verklaring naast de foto kan wel eens slecht uitdraaien. Het T-shirt waar het om gaat, was volgens Chopra zelf bedoeld tegen racisme. Samen met het magazine had de actrice een goede, positieve bedoeling achter het dragen van dit shirt. Maar als ik het artikel niet gelezen had, en haar mening erachter niet had gehoord, zou ik net zo denken als de vluchtelingen. Daarom is het belangrijk altijd een goede mening te hebben waarom je iets doet, vooraleer je het gaat doen. Mensen moeten weten waarom je zulke dingen doet. We leven tegenwoordig in een maatschappij waar iedereen sneller op de tenen is getrapt, en een persoonlijke opmerking wordt maar al te vaak veralgemeend en erger gemaakt. Hier is dat niet anders. De actrice wou iets doen, haar medeleven betuigen, het racisme een zekere halt toeroepen, maar dit pakte verkeerd uit omdat de context heel belangrijk is waarbinnen je iets doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.