actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2016, 02:42
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
‘Zeventien doden bij ontploffing bomauto aan controlepost rebellen’

Minstens 17 mensen, waarvan 14 rebellen, zijn donderdag gedood bij een explosie van een bomauto aan een controlepost van rebellen in de provincie Aleppo. Er raakten ook tientallen mensen gewond, zo zei het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten (SOHR).

De explosie deed zich volgens het SOHR voor in de buurt van het stadje Azaz, niet ver van de Turkse grens.

Tientallen mensen raakten gewond, waarvan sommigen ernstig, en het dodental kan nog oplopen. De controlepost was in handen van het al-Sham Front, een rebellengroep actief in de provincie Aleppo.
Islamitische Staat voert regelmatig aanvallen uit op zulke controleposten. Vorige week werden er nog 29 rebellen gedood bij een aanval op een grenspost in de provincie Idleb.

Sinds de uitbraak van het geweld in maart 2011 zijn er al meer dan 300.000 mensen omgekomen.

Bron: De Standaard 14/10/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161014_02518601

Eigen mening:
Godsdienstoorlog, of elke oorlog dan ook, is op zich al een heel betreur baar iets. Ik vind het zeer jammer dat dit steeds opnieuw gebeurd. Wat ik vooral betreur baar vind is dat we in de media zo weinig horen over al deze gebeurtenissen wanneer ze zich iets verder “van ons bed” afspelen. Ik begrijp ook dat niet alles “nieuws” kan zijn, maar gewoon een iets langere vermelding of extra steunbetuigingen op sociale media etc..

Deze bomauto, opgeëist door Islamitische staat, koste het leven van 17 “onschuldige” mensen. Er werd niet vermeld of er kinderen bij waren, aan een controle post betwijfel ik dat, maar er groeien hoe dan ook kinderen op in oorlogsgebied. Ik denk dat het onze taak en de taak van volgende generaties zal zijn om deze kinderen en volwassenen te helpen zodat ze zich terug in de maatschappij, zoals ze de dag van vandaag is, kunnen mengen. Buiten fysieke schade hebben deze mensen veel emotionele schade opgelopen. Ook over de staat van sommige vluchtelingenkampen valt, naar mijn mening, te betwisten of ze geen neerwaarts effect zouden hebben over de ontwikkeling van kinderen…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.