actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd August 2016, 12:13
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
‘Australië negeert bewust misbruik migranten’

‘Australië negeert bewust misbruik migranten’

De Australische regering negeert bewust het misbruik dat asielzoekers moeten ondergaan in de Australische detentiecentra in Naura en Papoea-Nieuw-Guinea. Dat beweren de mensenrechtenorganisaties Human Rights Watch en Amnesty International in een rapport.


Ongeveer 1.200 mannen, vrouwen en kinderen die asiel willen aanvragen in Australië zijn de voorbije jaren overgebracht naar de centra die Australië heeft uitbesteed.

Sommige van die vluchtelingen verblijven al drie jaar in zo’n centrum, worden verwaarloosd door de door de Australische regering aangestelde diensten, en regelmatig aangevallen door lokale bewoners. Medische zorg wordt pas laat toegediend of zelfs niet, zelfs voor levensbedreigende aandoeningen. Vanwege de levensomstandigheden kampen vele vluchtelingen met mentale problemen: automutilatie en zelfmoordpogingen komen regelmatig voor.

'Dat de Australische regering deze grove misbruiken niet aanpakt, lijkt een bewuste politiek om asielzoekers te ontmoedigen het land per boot te bereiken', aldus de ngo’s in hun rapport.

Het Australische beleid voor vluchtelingen die per boot aankomen is 'extreem gruwelijk', aldus Anna Neistat, die voor Amnesty het onderzoek op Nauru leidde. Zowat tachtig vluchtelingen werden bevraagd. Volgens de ngo’s speelt Nauru onder één hoedje met Canberra, omdat het kleine eiland grote sommen geld krijgt van Australië om detentiecentra open te houden.

Een door de BBC geciteerde woordvoerder van de Australische regering zegt dat ze de informatie uit het rapport niet op voorhand kon inkijken, en vroeg de auteurs om de regering op de hoogte te brengen vooraleer 'zulke aantijgingen' te verspreiden. In het rapport wijzen de ngo’s erop dat de Australische autoriteiten op de hoogte zijn van het misbruik.

Woensdag heeft het Hooggerechtshof van Papoea-Nieuw-Guinea het land en Australië gevraagd een 'relocalisatieplan' voor de 900 vluchtelingen op het eiland Manus voor te leggen. De grote meerderheid van de aanvragen van deze vluchtelingen zijn goed gefundeerd, omdat het gaat om mensen die in hun land vervolgd worden en recht hebben op bescherming. In april noemde het Hooggerechtshof het centrum op Manus al 'illegaal en ongrondwettelijk'.

Bron: De Standaard (03/08/2016)

Mijn mening: Ik vind het niet kunnen dat zo met asielzoekers omgaat. Het zijn tenslotte ook maar mensen, mensen die ook rechten hebben. Ik heb altijd geweten dat Australië streng toe ziet op migranten (via tv-series), maar dat ze tot dit in staat zijn, had ik niet verwacht. Er zijn wel betere oplossingen dan deze mensen zo te laten afzien. Ik vind dat men voor iedereen dezelfde mensenrechten moet respecteren, zowel voor de eigen bevolking, als voor migranten. Je zou zelf toch niet zo behandeld willen worden als je ooit eens zou moeten vluchten uit je land omdat er oorlog of dergelijke is?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.