actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd June 2013, 20:12
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Kan de wetenschap religieus fundamentalisme 'genezen'?

Religieus fundamentalisme zal in de toekomst worden behandeld als een mentale ziekte. Dat gelooft Kathleen Taylor, onderzoeker aan Oxford University. Zij is ervan overtuigd dat neurowetenschappen ingeschakeld kunnen worden in de strijd tegen extremisme.

In een presentatie op het Hay Literary Festival in Wales gaf ze haar visie op de evolutie van de neurowetenschappen. "Misschien beschouwen we radicalisering binnenkort niet meer als een persoonlijke keuze, maar eerder als een soort mentale stoornis", legde ze er volgens de nieuwssite The Huffington Post, uit. "Dat kan een goede evolutie zijn want er zijn zonder twijfel overtuigingen die een pak schade veroorzaken."

"Ik spreek niet enkel over de radicale islam of over bepaalde fundamentalistische sektes, maar ook over het geloof dat het oké is om je kinderen te slaan", ging ze verder. "Die overtuigingen zijn schadelijk, maar worden momenteel niet gekwalificeerd als mentale ziektes."

Bron: De Morgen, 03/06/2013

Eigen mening:
Als dit effectief in werking wordt gesteld, zou dit naar mijn mening de ontdekking van de eeuw zijn. Iedereen weet goed genoeg hoeveel schade religieuze fundamentalisten (vooral moslim fundamentalisten) hebben aangericht aan de wereld. Men weet goed genoeg hoeveel oorlogen hierdoor al zijn ontstaan. het aanpakken van dit probleem was altijd al een moeilijke klus geweest, dankzij deze vernieuwing zou er nu eindelijk eens wat schot in de zaak komen. Ik zie dit als het begin van een nieuwe samenleving, waarin de waarde van het extreme geloof zwaar zal dalen. Is dit het begin van een vreedzame wereld? Hier toe zal het denk ik nooit komen, er zijn genoeg andere redenen om 'ruzie' te maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.