actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2013, 23:40
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Onderzoek busramp Sierre afgerond

DM VIDEO Het onderzoek naar de busramp in het Zwitserse Sierre is na veertien maanden volledig afgerond, meldt VTM in 'Het Nieuws'.

Overmorgen komt de Zwitserse procureur Olivier Elsig naar België om de resultaten aan de families toe te lichten. Zij willen al meer dan een jaar weten wat de oorzaak is. Bij de busramp in Sierre vielen 28 doden, onder wie 22 schoolkinderen uit Lommel en Heverlee.

In het onderzoeksdossier ontbraken twee medische expertiserapporten naar een mogelijk hartfalen en het gebruik van antidepressiva door de chauffeur. Die rapporten zijn nu binnen, laat Elsig weten aan VTM. Andere oorzaken (technische defect aan de bus, snelheid, staat van de weg, enz.) werden eerder al uitgesloten.

De families ontvangen een samenvatting van het onderzoek, en krijgen daarna 30 of 60 dagen de tijd om bijkomende onderzoeksdaden aan te vragen. Als die worden aangevraagd, zal de procureur beslissen of het onderzoek nog aanvulling nodig heeft.

Bron: De Morgen, 19/05/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/13336/...-afgerond.dhtml

Persoonlijke mening

Ik ben van mening dat het goed is dat deze zaak is afgerond. Het gaat hier om families die een kind, kleinkind, nichtje, neefje... zijn verloren. Het is ondertussen al meer dan een jaar geleden. Als het onderzoek blijft lopen, is het voor de families nóg moeilijker om verder te gaan met hun leven. Het is sowieso enorm moeilijk, maar als je telkens weer in het nieuws de beelden krijgt te zien... Het maakt het enkel maar moeilijker. Ook voor de families van de buschauffeurs wordt het tijd dat dit voorbij is. Zeker na de heisa rond hun schuld in dit ongeval én het verwijderen van hun namen op de plak. Dit vind ik trouwens enorm respectloos. De families van de buschauffeurs hebben ook een geliefde verloren, net als de families van de kinderen. Hoe durf je te vragen om het weg te halen ?

Verder blijf ik erbij dat het goed is dat de zaak afgerond is, ook voor de overlevende kinderen. Zij blijven in de school herinnert worden aan het tragische ongeval, maar ik denk dat het al heel wat gaat minderen als de commotie in de media verdwijnt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.