actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2012, 19:59
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Fouad Belkacem blijft in de cel

Fouad Belkacem blijft in de cel


ANTWERPEN - De Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling heeft dinsdag de aanhouding bevestigd van Fouad Belkacem. Twee weken geleden wilde de raadkamer de woordvoerder van het ontbonden Sharia4Belgium nog onder strikte voorwaarden vrijlaten, maar het parket ging daartegen in beroep. De KI heeft de beslissing van de raadkamer nu hervormd. Belkacem werd voor de feiten waarvoor hij al 5,5 maanden in voorhechtenis zit, intussen ook al naar de rechtbank verwezen.
Hij zal er zich binnenkort moeten verantwoorden voor het aanzetten tot haat, geweld en discriminatie tegen niet-moslims. Belkacem had op 1 juni een videoboodschap via YouTube verspreid waarin hij zijn ongenoegen uitte over de controle van een vrouw in nikab in Sint-Jans-Molenbeek een dag eerder. Hij sprak vol lof over de kopstoot die ze aan een politie-agente gaf en riep andere moslims op hun eer te verdedigen en tot gewelddadige actie over te gaan.

In mei werd hij al voor gelijkaardige feiten veroordeeld tot twee jaar cel, waarvan één jaar effectief, en 550 euro boete. Belkacem ging daartegen wel in beroep.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121113_00367121

Commentaar: Ik vind het niet meer dan terecht dat mensen zoals hij in de cel zitten. Ik vindt niet dat moslims het recht hebben hun wetten te willen proberen opleggen bij ons hier in België. Het kan best zijn dat het volgens hun geloof is en dat zij vinden dat het zo moet, maar dan moeten ze dat niat aan anderen proberen opleggen. Stel je maar eens voor dat je zelf naar een moslimland zou gaan wonen en dat je daar een zo'n actiegroep opricht om de westerse wetten op te willen leggen en daarvoor actie te voeren en dergelijke. De reactie van de moslims zal niet mals zijn. Dit alles om maar te zeggen dat ik het terecht vindt dat hij daar zit en daarin ben ik volgens mij zeker niet de enige!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2012, 20:09
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
extremisme

Extremisme is natuurlijk nooit goed, of het nu een extreme Jood, Christen, of moslim is. Zelfs een extreem atheïst verstoord de openbare orde.

Iedereen die niet extremistisch is kan begrip tonen voor zijn medemens. Tenslotte zijn religies hier vaak op gebaseerd. Jammer genoeg leven we niet in een Utopia waar dit het geval is, maar zijn er nu eenmaal extremisten, en als je 't mij vraagt zullen deze er altijd zijn.

Laat ons hopen dat Belkacem geen anderen tot zijn gedachtengoed aanzet, zodat we ooit de strijd tegen extremisme kunnen winnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.