actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2012, 17:56
M*tthias.eykmans M*tthias.eykmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: zandhoven
Posts: 12
400.000 valse noodoproepen in 2011

400.000 valse noodoproepen in 2011

Datum: donderdag 08 november 2012
Bron: DS

Het noodnummer 101 kreeg in 2011 ongeveer drie miljoen oproepen te verwerken. Vierhonderdduizend, of zo’n dertien procent, van die oproepen waren vals, gaande van grappen over bedreigingen tot vragen naar informatie. Dat meldt La Dernière Heure.


Het aantal valse oproepen blijft stijgen, terwijl het aantal oproepen stabiel blijft ten opzichte van 2010. ‘Onrustwekkend’, zegt politiecommissaris Bob De Decker.

De verklaringen voor dit hoge cijfer zijn uiteenlopend. Naast grappige en bedreigende oproepen, waren er vorig jaar ook 198. 000 oproepen waarbij de beller informatie vraagt. Ook technische fouten, zoals slecht vergrendelde telefoons, zorgen voor heel wat nutteloze oproepen.

Het stijgende aantal valse oproepen heeft grote gevolgen voor de werking van de politie. ‘Als een operator de oproep aanneemt, is hij bezig en hij kan terwijl niet bezig zijn met een andere oproep, die misschien wel dringend is. Bovendien worden er voor valse oproepen soms privé-ambulanciers uitgestuurd die achteraf wel betaald moeten worden’, vertelt De Decker nog aan La Dernière Heure.

Eigen mening
Ik vind dat dit een hoog aantal is, elke keer wanneer een valse oproep is, is dit tijdsverlies. Vaak kan het zijn dat wanneer zo'n onnodige oproep wordt beantwoord of beholpen, er een andere persoon wel hulp nodig heeft en deze niet kan verkrijgen of te laat verkrijgt. Ik vind dat de overheid zwaarder moet optreden tegen zulke oproepen. Ik kan verstaan dat het per ongeluk kan gebeuren en dan is het nog spijtig maar je hebt de intentie niet om dit te doen. Wanneer personen speciaal bellen naar een noodnummer om de 'flauwe plezante' uit te hangen daar heb ik wel problemen mee! Deze oproepen worden vaak ook beholpen en zijn helemaal niet nodig. Bij deze persoon vind ik dat er een zware straf mag volgen, het is tenslotte met iemand zijn leven dat je aan het spelen bent. Het mag nog onrechtstreeks zijn, wanneer je dit doet is de kans groot dat iemand anders wel hulp nodig heeft en door iemand zijn flauwe grap, kan deze niet geholpen worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.