actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2012, 12:56
E*io.Verbeeck E*io.Verbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 18
Als homo-koppel wandelen lokt agressieve reacties uit

ANTWERPEN/BRUSSEL - 'Vies' en 'wansmakelijk'. Dat soort reacties kregen Sven Pichal en Michiel Vanackere toen ze voor het VRT-programma 'Volt' als homokoppel door Antwerpen en Brussel wandelden. Sommige reacties waren nog erger.


In de documentaire 'Femme de la Rue' toonde een vrouw met de verborgen camera dat zij heel wat negatieve reacties kreeg op straat.

Vanavond toont het VRT-programma Volt hoe voormalig radiopresentator Sven Pichal samen met iemand van Wel Jong Niet hetero, hand in hand door Antwerpen loopt. Ook zij werden gefilmd met een verborgen camera. Ook zij registreerden heel wat negatieve reacties, zo vertelt Pichal in Het Laatste Nieuws.

'Gemiddeld om het kwartier kregen we wel iets naar het hoofd geslingerd,' zegt Pichal die beklemtoont dat hij niet alleen in bijvoorbeeld Borgerhout ging wandelen. De homo's werden uitgemaakt voor 'vies' en 'dégeuelasse (wansmakelijk)'. Er was zelfs iemand die een steen naar het koppel wou gooien.

'Bij valavond in de Anspachlaan (Brussel) hebben we meegemaakt dat iemand een snijbeweging over de keel maakte,' zegt Pichal nog. In de Nieuwstraat kwam een jonge allochtoon naast het koppel lopen en legde hij zijn arm rond hen - om zijn vrienden te vermaken.

Volgens Pichal kreeg hij veel vieze blikken van allerlei mensen. Verbale reacties kwamen enkel uit de allochtone gemeenschap. 'Ik ben zelf de grootste antiracist, maar het is belangrijk om dit de dingen bij naam te noemen.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121107_060

Commentaar: Ik vind het erg hoe vele mensen elkaar beoordelen op basis van hun seksualiteit. Mensen zijn mensen en hoe ze eruit zien, wat ze doen en wie ze zijn maakt naar mijn mening niet uit. Als je als homokoppel op één avond zoveel negatieve reacties krijgt, dat snap ik niet. Ik vind dit artikel zeker relevant omwille dat er in ons land ook vele mensen met verschillende geaardheden rondlopen, en ik vind dat deze mensen respect verdienen en je ze niet anders mag bekijken of behandelen. Ik heb ook de reportage 'Femme de la Rue' bekeken en vind het ook schandalig wat er daar zich allemaal in afspeeld. Respect is een mooi woord, maar daar blijft het bij vele mensen ook enkel bij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2012, 13:15
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik wou dit artikel ook juist posten, dus beschrijf hier nu mijn mening erover. Het is niet terecht dat de mensen zo reageren op homoseksuelen. Ik vind het nu ook niet echt aangenaam om te kijken naar twee mannen die seksueel contact met elkaar hebben, maar dan moet je naar de andere kant kijken. Het is ongeoorloofd om hen uit te gaan schelden. Wanneer er een jongen en een meisje seksueel contact hebben met elkaar, ga jij er ook niet op reageren. Dit hoef je dus ook niet te doen bij homoseksuelen. Het feit is wel dat je bepaalde seksuele contacten niet in het openbaar hoeft te doen, maar hand in hand wandelen en dergelijke toestanden doet elk koppel. Dus waarom dan geen homo-koppel?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th November 2012, 14:56
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Het is toch gewoonweg verschrikkelijk dat zoiets nog gebeurt vandaag de dag. Iedereen is steeds bezig met respect dit en respect dat. Maar respect voor homoseksuelen hoeft dan niet?

Wel moet ik hierbij opmerken dat dit in sommige culturen en samenlevingen echt nog als schandalig wordt gezien. Daarom kan ik er wel in komen dat wanneer ze homo's zomaar hand in hand zien wandelen, in het openbaar, ze geschrokken zijn en vies kijken. Voor hun is dit niet normaal. Dit gedeelte kan ik dus wel begrijpen. Het feit echter dat er namen worden geroepen naar deze mensen en dingen naar hun hoofd geslingerd, dat vind ik echt te ver gaan. Zeker mensen van een andere cultuur die naar hier gekomen zijn moeten zich ook hieraan aanpassen. In ons land is het de bedoeling dat we respect hebben en tonen voor iedereen, dus ook voor homoseksuelen. Hier moeten de buitenlanders zich dus ook aan aanpassen vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.