actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2013, 07:28
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Hartoperatie met naald en draad

Hartoperatie met naald en draad

Het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis van Aalst kan opnieuw uitpakken met een medische primeur in ons land. Dokters hebben daar voor het eerst een nieuwe techniek gebruikt om een slecht werkend deel van een hartspier dicht te vouwen. Vroeger moest men daarvoor een risicovolle operatie uitvoeren, maar sinds kort doen ze dat in Aalst gewoon met naald en draad. Dat is veel minder gevaarlijk voor de patiënt.

Filmpje: http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetens...-en-draad.dhtml

Bron: VTM nieuws (was te vinden op Het Laatste Nieuws), dinsdag 2013/11/12

Mening

Toen ik het tekstje las vond ik het toch maar luguber klinken. Wanneer je het filmpje ziet, vind ik het een zeer goede 'uitvinding'. Ik snap dat mensen bang hadden voor een hartoperatie omdat hun hart dan werd stilgelegd. Door de nieuwe techniek wordt het hart niet stilgelegd en moeten ze het hart ook niet opensnijden. Ik vind het goed dat ze dit hebben uitgevonden, maar als ik zelf geopereerd zou moeten worden aan mijn hart zou ik de nieuwe techniek toch in twijfel trekken. Waarom? Wel, deze techniek bestaat nog niet zo heel lang, wat te blijken is uit het filmpje. Ik vind het langs de ene kant dus risicovol omdat de techniek nog zeer nieuw is en bij wijze van spreke nog niet voldoende is 'uitgetest' en er dus weinig feedback van is. Anderzijds vind ik het wel beter dan dat ze ja hart moeten openleggen.

Laatst aangepast door L*ura.present : 13th November 2013 om 08:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.