actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2018, 22:33
Wout.VanMeir Wout.VanMeir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 40
250 betogers eisen ontslag Francken en Jambon na dood tweejarige peuter

250 betogers eisen ontslag Francken en Jambon na dood tweejarige peuter

Na het overlijden van een tweejarig meisje door een politiekogel hebben zo’n 250 mensen actiegevoerd aan de Dienst Vreemdelingenzaken. Volgens hen is de dood van het meisje een gevolg van het asielbeleid.

De betogers spraken hun onvrede uit over het politieoptreden en eisen het ontslag van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). Ze noemden de politie, de staat, Jambon en Francken ‘moordenaars’.

Nadat de betogers eerst waren samengekomen voor de Dienst Vreemdelingenzaken, trokken ze rond 18.30 uur naar het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon.

Vijftien politiewagens achtervolgden in de nacht van woensdag op donderdag een verdachte bestelwagen op de E42. Omdat agenten zich bedreigd voelden, hebben ze volgens het parket meerdere schoten gelost. Het meisje was geraakt door een van die kogels. De kleuter overleed in de ambulance op weg naar het ziekenhuis.

Het voertuig had dertig migranten van Koerdische afkomst aan boord, onder wie 26 volwassenen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03519999

Mening:
Na het lezen van alle artikels die te maken hebben met dit voorval vind ik het zeer jammer dat dit gebeurd is. Toch vind ik het vreemd dat Francken en Jambon onder vuur liggen. Uiteindelijk was het de politieman die het schot gelost heeft. Dit terwijl de bestelwagen in kwestie hen probeerde aan te reiden volgens de informatie die nu ter beschikking is. Wat hier gebeurd is zou niet mogen gebeuren, maar toch vind ik het ergens normaal dat deze agent zo gereageerd heeft. De stress en de spanning op dat moment en dan nog de bestelwagen die agressief was en een gevaar vormde, heeft ertoe geleid dat de agent geschoten heeft. Het blijft natuurlijk een zeer spijtige zaak waarvan ik zeker snap dat mensen hier tegen opkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.