actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 17:44
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Elio Di Rupo: 'Tolerantie in België gaat achteruit'

Volgens premier Elio Di Rupo (PS) gaat de tolerantie in België achteruit: 'De sfeer wordt minder vrij. Er vallen slachtoffers.'

De tolerantie in België is er de laatste drie à vier jaar op achteruit gegaan. Dat zei eerste minister Elio Di Rupo in de marge van de voorstelling van de World Outgames, de holebispelen die in 2013 in Antwerpen worden georganiseerd.

"Ik voel dat verschillende groepen in ons land tegen de vrijheid zijn gekant", zei premier Elio Di Rupo. "De laatste drie tot vier jaar wordt de sfeer minder vrij. Er vallen verschillende slachtoffers."

De eerste minister vindt het echter te gemakkelijk om het probleem tot de allochtone gemeenschap te beperken. "Dat is te eenvoudig. We moeten voortwerken aan de tolerantie en iedereen eraan herinneren dat we wetten hebben." Di Rupo verwacht veel van het nationaal actieplan tegen homofobie, waaraan Annemie Turtelboom en Joëlle Milquet de laatste hand leggen.

"Ook een initiatief als de World Outgames kan bijdragen aan de tolerantie. Dit is een gelegenheid om een goed beeld van onze diversiteit te bieden, zeker naar jongeren toe."

'Geluk met een homoseksuele premier'

Bart Abeel, voorzitter van de raad van bestuur van de Outgames in Antwerpen, was alvast erg tevreden met het standpunt en de uitdrukkelijke steun van de premier. "We hebben het geluk dat we een homoseksuele eerste minister hebben en zijn erg blij dat hij een van de gezichten van de games wil worden."

Het is immers niet makkelijk om een ambassadeur in het sportmilieu zelf te vinden. "Openlijke homoseksualiteit blijft een probleem bij sporters", aldus Abeel. Voorlopig kon enkel handboogschutter Ivan Denis bereid worden gevonden. (Belga/SD)

Bron: De Knack (4/12/2012)

Commentaar: Ik snap de mentaliteit eigenlijk toch niet zo goed bij onze regering. We zitten wel te sukkelen met de begroting en met weet ik veel nog wat allemaal, maar 'holebispelen' kunnen we wel organiseren? Waar halen ze dan opeens dat geld vandaan? Ik heb helemaal niets tegen holebi's, ik vind dat mensen moeten doen waarvan ze gelukkig worden, maar dit vind ik toch maar raar. Zulke spelen dragen volgens premier Di Rupo bij tot 'meer tolerantie'. Daar heb ik zo mijn bedenkingen over, volgens mij dragen ze bij tot het gezamenlijk uitlachen van deze mensen. Waarom kunnen wij hier in België nu eens niet gewoon doen? We moeten altijd maar raar doen? In plaats van ons eens bezig te houden met dringende zaken, i.p.v. met 'holebispelen'? Hebben ze dat daar nu in Brussel echt niet door? Er zijn zoveel gevallen van zinloos geweld, pedofilie, verkrachtingen, ... Moeten ze hier dan niets over bespreken? Zij geven mij het volgende beeld: 'Kom jongens, wie weet er iets leuk dat we kunnen doen zodat we ons land in de kijker zetten? Het moet iets origineel zijn, want met al die pedofilie hebben we het al wel wat gehad...' en dan antwoord er iemand op: 'Oh, ik weet iets! Laten we holebispelen organiseren!'

Zijn er echt geen belangrijkere dingen in onze samenleving? België blijft volgens mij geen 10 jaar meer draaien, dat kan niet als we zo blijven voortdoen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.