actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2016, 19:07
Justin.K*och Justin.K*och is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Schilde
Posts: 46
Google stopt ontwikkeling eigen zelfrijdende auto

Google zou zijn plannen voor een eigen autonoom rijdende auto in de ijskast stoppen en zich focussen op samenwerkingen met traditionele autofabrikanten. Dat betekent volgens bronnen van The Information die bekend zijn met de strategiewijziging, dat de wagentjes zonder stuur en pedalen worden gedumpt.

De ceo van Googles moederbedrijf Alphabet zou het zelf uitbrengen van de kleine autootjes zonder stuur 'niet praktisch' vinden. Google werkt al samen met Fiat Chrysler om zijn technologie voor autonoom rijden te integreren in hybride Pacifica-minivans, meldt Tweakers.net.

De samenwerking met traditionele autofabrikanten zou eind volgend jaar moeten leiden tot de introductie van een taxidienst om ritten met autonome voertuigen te delen, claimt The Information. Hiermee zou Google de concurrentie aangaan met taxidiensten Uber en Lyft.

Enkele maanden geleden vertrok de technische topman van het project voor autonoom rijdende voertuigen. Chris Urmson is volgens Recode bezig zijn eigen bedrijf op te richten dat software en hardware voor autonoom rijden wil leveren aan autofabrikanten. Hij zou diverse experts bij Uber, Apple en Tesla benaderd hebben om mee te doen.

13/12/16 15:17
http://www.demorgen.be/technologie/...-auto-b5be930b/

Opinie:

Als ik het autootje zo zie rijden, lijkt het me een leuk concept. Ik vind het spijtig om te vernemen dat de ontwikkeling ervan nu stopgezet wordt. Aan de andere kant heb ik ook mijn bedenkingen bij dit project. De veiligheid is uiteraard de eerste vraag die in mij opkomt. Ikzelf zou me niet heel veilig voelen in dat kleine autootje als ik er zelf geen controle over heb. En erger is dat er andere chauffeurs zijn die mogelijk fouten begaan waardoor jij, omdat je er geen controle over hebt, zou kunnen verongelukken. Al bij al is het fijn om te horen dat de technologie niet volledig verloren gaat en dat er samengewerkt zal worden met andere autofabrikanten om die te integreren in toekomstige modellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.